Irishman Walking (Stage 1 Kapittel 5)

Irishman Turgåing er om min vandre langs kyst veiene i Japan gjennom en serie av sommer, vinter, vår og høst etapper. Stage 1 begynte i Cape Soya i Hokkaido i løpet av sommeren 2009, og endte i Noshiro City i Akita Prefecture syv uker senere. I sommer (2012), Stage 8 startet på Shibushi Port i Kagoshima Prefecture på den sørlige øya Kyushu, og endte i byen Fukuoka seks uker etter innstillingen av. Stage 9 er planlagt å starte fra Fukuoka City denne vinteren og vil ende på Hiroshima i januar 2013. Scenen er planlagt å vare i fem uker

Gaver av Rain:.

Cloudburst og jevn regnskyll nå
i dagevis.
Likevel, pattedyr,
strå-footed på gjørma, etter at han begynner å ane været
av huden hans.

En kvikk snute av flom ..
licks enn stepping steiner
og huden hans
Han Fords
sitt liv ved å avgi
Skudd (Seamus Heaney)

23 juli 2009:. Det regnet hardt av og på gjennom mye av natten. Som ikke var så rart antar jeg, med tanke på hvor uheldig jeg var med været siden innstillingen ut fra Tokyo. Når jeg gjorde bed ned om kvelden regn og kalde kveldsluften forlatt meg i litt humør for mine vanlige to eller tre små glass eller plast kopper for å være presis, rødvin. En dråpe ut til å være nok før tretthet begynte å spille sine listige triks på mitt sinn og kropp. Som vanlig når alkohol passert mine lepper, ville jeg våken i de tidlige timer med den hensikt å ta min sedvanlige purre. Regnet var fortsatt slo ned ganske tungt på mitt lerret slottet, pitched på en campingplass i Enbetsu. For å utføre noen følelse av lettelse, uten å bli altfor våt av regn, en ganske fingernem posisjon trengs for å bli utført, at selv en kinesisk turner ville ha vært stolt av å mestre. Dette betydde å holde den øvre og nedre halvdelen av kroppen min inne i teltet, mens den midtre delen av kroppen min ble utvidet ut i den kalde natteluften og øsende regn. Endelig skjøtet ble tilfredsstillende utført! Heldigvis for meg, og det indre av teltet mitt, også uten tvil, vinden var i min favør. Tilfreds at skjøtet var utført, så vel som kunne forventes, ble Percy (penis) komt tilbake i mine shorts. Så med telt flaps zippet opp igjen forlater regn der den hørte hjemme, ute i tidlig morgen chill, snart jeg var tilbake i det varme komfort i min sovepose i dyp søvn.

Ved morgen området på frifot var mettet. Regnet hadde stoppet et par timer tidligere, og nå ble erstattet av en sterk tørr vind blåser inn fra havet. Selv om vinden var å få opp dampen, likevel, visste jeg at jeg ikke kunne vente på at det skal fungere mirakler på mine like mettet klær. De hadde vært sånn stappet inn i min ryggsekk for mye i går. Det var rundt åtte om morgenen når jeg så leirkontoret åpne opp. Selv om den åpne døren kunne jeg se to unge menn sitter chatter bort. Kanskje de snakket om hva som måtte gjøres om stedet. Noen ganger kikket de over gressletter velholdt eiendom som de snakket med odd stirre i min retning

¥. ¥ 500 var tenkt rente for pitching telt i hagen, som var mye billigere enn noen av Campingplasser som jeg tidligere hadde stoppet på på øya Honshu. Problemet som oppsto, men jeg ønsket en kvittering for mine egne personlige filer. De unge kabinpersonalet virket ikke å ha den nødvendige autoritet eller papirer på hånden for å gi meg en. Kanskje de kan ha trodd jeg prøvde å komme seg ut for å betale ¥ ¥ 500 gebyr. Ingenting kunne være lengre fra sannheten! For hva det var verdt for fremtiden til den japanske leiren industrien, var jeg mer enn villig til å betale den fastsatte prisen.

Jo tyngre av de to deltagere fortalte meg at leirplassen var ikke stedet å utstede kvitteringer, og hovedkontoret var der campere bør gå til først. “ Det var i den store hvite bygningen på vei oppover med utsikt Route 232 &" ;, sa han peker i den retningen. Jeg visste at bygningen han snakket om, og hadde passert det i går kveld. Det var en ganske imponerende leter bygning like til venstre av veien i motsatt retning til campingplassen. “ Hvem ville trodd det var der at jeg måtte gå til, for å registrere deg for å camp &"; Jeg trodde følelsen litt dum. Selv om jeg hadde visst, ville jeg ha vært for trøtt i går kveld å bry. Selv nå var det ganske klatre opp den svingete veien til å gjøre det, og nesten en kilometer tilbake fra hvor jeg hadde kommet. Plagsom! Snart var han på telefonen til noen på han hovedkontoret spør hva han skulle gjøre om kvitteringen jeg ønsket. Margaret Thatcher &'; s statement et par tiår tidligere: “ Denne dama var ikke for å snu &" ;, begynte å gi mening til meg

Alt jeg visste var at jeg ikke ønsker å gjøre retrett enda et kvartal. av en meter bare for å få en dum kvittering hva, hvor og når og yen fastsetting; ¥ 500 ble betalt. Betalt for å stoppe en elendig våt natt på en campingplass der selv fasiliteter ble stengt for meg, inkludert bug (toalett). En varm dusj ville ha vært mer enn verdsatt. Dessuten, med en Untold antall kilometer foran meg, følte jeg sterkt mot enhver urettferdig slitasje på kroppen min. Som flaks hadde det, ble det samme sentralbordet beskjed om å kjøre opp til hovedkontoret i person til å plukke opp kvitteringen. Ikke for å gjøre ting enklere for ham, ga jeg ham en ¥ ¥ 1000 notat i betaling. Jeg hadde ikke noe mindre på meg. Alt han hadde å gjøre var å komme tilbake med kvittering og min endring i hånd.

Mens han var borte, satt jeg meg ned på en runde, plast bord utenfor, slik som å se over mine kart og å organisere min tanker for dagen. Da jeg gjorde dette, jo tynnere av de to ledsagere kom ut fra det lille kontoret og ga meg en boks med "Georgia Emerald Mountain Blend Black &'; kaffe. Jeg fikk ikke se ham nærme bordet, eller noe om meg for den saks skyld, som var min vane når oppslukt i tanken. Frem til da jeg brydde seg ingenting, men de tapte minutter, og alt for hva? En dum kvittering! For mye tid hadde blitt kastet bort allerede. Selvfølgelig var jeg veldig mye takknemlig for den unge karen &'; s heller uventet slag handling, og fortalte ham det. Like før den lille gaven, hadde jeg startet på min vanlige, hvis ikke ynkelig, frokost inntaket av noen mandel nøtter og rosiner. Så som en teller til mine tomme vannflasker, kaffen var en godbit som jeg følte virkelig takknemlig, selv om det ikke var varm.

En titt over campingplassen og alle de andre lignende steder som jeg gått ned langs kysten veier fortalte meg at de lokale myndigheter hadde brukt mye penger for å trekke turister. Selv nå den korte utbrudd av bakgrunnsmusikk, moderne design og lyse farger av bygningene, og generell layout campingplassens fikk meg til å tenke tilbake til en viss sommerferie jeg hadde som barn på midten av 1960-tallet. Det var på en Butlin Holiday Camp i Ulster, lenge gått ut av business. Butlin &'; s var en kjede av store ferieleirer i Storbritannia og Irland som ga rimelig ferie for vanlige britiske familier. Sir William Heygate Edmund Colborne "Billy" Butlin var Sør-Afrika-fødte gründer hvis navn var synonymt for lavt budsjett ferie leirer. Den Butlin &'; s merkenavn hadde fristet millioner av familier og unge par til sine kyst leirene siden de ble grunnlagt i 1936. Sammen med sin fargerike, organisert underholdning, Redcoat og Bluecoat smiler ble et kulturelt fenomen. Jeg fortsatt husker voksne snakker om notarius komiker og redcoat, Jimmy Cricket, som ble utført i løpet av sommeren 1966, da var der. Hvordan veldig likt alt her så og hørtes. Alt som manglet var den alltid smilende blå Kåper og Les Coats, men i motsetning vei tilbake da, campingplasser jeg stoppet på eller passerte var enten tom eller bare tom. Så også, hadde de bygninger og anlegg blir trekk og falmet.

Med min kvittering trygt lagret bort for minner skyld, jeg var i gang ved halv ti. Min korte tramp ved strandpromenaden på en liten vei som tilhørte campingplassen, føre til et T-kryss. Den venstre sving førte meg opp på Route 232 etter ca tretti minutter eller så. Da jeg nærmet meg den veien en spurv landet på en jern gjerde og roper på den måten fugler gjør. Ble det prøver å fortelle meg noe? Jeg passert det av med ut så mye som en vare. Skotter tilbake kunne jeg se fuglen flakset languidly oppover mot himmelen, og en overskyet himmel på that.Was den prøver å advare meg om det kommende regn? Den mest utbredte av fugler å følge meg på min lange tramp gjennom all slags vær hadde vært kråke, ikke måke. En ting jeg la merke til om kråkene var at de var ikke i nærheten av størrelsen på de massive åtseldyr som henger på den lokale søppelfyllinger i Tokyo.

Bare i går da jeg var tramping av en av de mange gårder jeg kom over jeg så en død kråke hengende fra et tau. Det var en slags avskrekkende enhet jeg ment. "Kunne kråker fatte slikt &";? Undret jeg." Har slike ting fungerer bedre enn fugleskremsler, hvis i det hele tatt "Jeg hadde lest et sted at kråkene var generelt høyrehendt, ikke at de virkelig hadde hendene i Tokyo jeg en gang?. så et par kråker slåss om hvem som skal få første bit fra kjøtt av en av deres sprutet kolleger. Det var død som doornail etter å ha blitt påkjørt av en bil. Jeg satt på min motorsykkel ved et trafikklys så ser de to kråker slåss for æren. Lysene endret og jeg måtte forlate uten å vite hvordan det gikk. Jeg liksom tenkt at hengende kråka ikke ville fungere som en avskrekkende.

Som sagt jeg følte det virkelig tok en ganske jevn vind å skifte den døde fuglen hengende fra gjerdet for å gi noen meningsfull effekt. På et ekstra notat, en fugleskremsel jeg passerte var bedre kledd enn meg at jeg selv tenkte på å bytte klær med det. På en vei i Tokyo Jeg så et par CROWS slåss om noe som bør komme først Peck av sprutet kjøtt av en av sine kolleger. Saken var så død som en doornail etter å ha blitt påkjørt av en bil. Jeg satt på min motorsykkel på rødt lys ser de to kråkene kjemper for æren. Lysene endret og jeg måtte forlate uten å vite hvordan det gikk.

I går kveld akkurat som jeg slo opp teltet mitt en liten sommerfugl kom og satt på toppen av et gresstrå i nærheten. En kraftig regn som la opp en time tidligere mettet de grønne feltet. I likhet med gresstrå hvorpå den lille skjønnheten sett, regnet også slå ned alt. Jeg flyttet min pekefingeren sakte og forsiktig ved siden sommerfuglen for å se hva som ville skje. Uten å nøle, det vaklet om bord og begynte å gjøre sin vei opp på baksiden av min høyre hånd og sammen min nakne arm mot skulderen min. Jeg kunne føle en liten kilende følelse som den beveget seg. Jeg sakte hevet min høyre arm og lavt, og se, den lille skjønnheten snudde oppover mot hånden min som det kom. Jeg senke armen min, mens sakte snu hånden min. Sommerfuglen gjort sin vei rundt, og nå sto på baksiden av hånden min. Enten det følte seg komfortabel i mitt nærvær ville jeg aldri egentlig vet, men vår lille møtet kunne ikke vært bedre timet. Akkurat da begynte regnet å bøtte ned igjen, denne gangen tyngre enn før. På rommet mellom indre og ytre lerret av teltet jeg blåste forsiktig og den lille skapningen flagret bort inne. Minst det ville det finne noen ly fra regnet for natten.

Ser ut gjennom de åpne telt flaps ved kraftig regn, jeg kunne bare om gjøre ut figuren av en syklist. Hvis elendig været ikke var nok, han sikkert hadde sitt arbeid kutte ut for ham. Sykkelen var tungt lastet med camping utstyr, og ble slått seg opp en bratt del av veien, som jeg hadde tråkket opp natten før. Ikke et ord ble sagt da han gikk forbi! "Kanskje han ikke ser meg" tenkte jeg, mens på samme tid lurer på hvorfor jeg ikke si noe heller. Akkurat da en militær lastebil gikk, og jeg så den forsvinne ut av syne. Det var ikke siste gang jeg oppdaget en militær lastebil som dagen, og mistanke om det var en militær kaserne et sted i nærheten.

Etter morgen regnet hadde sluttet å falle, for n'te gang. Når mitt telt ble tømt og om å bli demontert og pakket bort, sommerfuglen gjorde en gjesteopptreden. Det var like bra, siden jeg hadde glemt alt ligger an den lille tingen. Jeg så den bevege seg fra mellom de to lerreter der jeg forlot den i går kveld. Og med et utbrudd av energi etter en god hvile, det tok av. Snart tilbake og flagret om for litt før han forsvinner inn i teltet igjen. Slik tilfellet var i går kveld, la jeg ut fingeren og denne gangen den lille skapningen landet på den. Ute i den friske morgenluften en forsiktig vinden blåste mot kinnene mine, men den lille skapningen holdt fast. Heve min venstre hånd sakte til leppene mine, jeg blåste forsiktig på den, og så inn i morgenluften det gikk. Denne gangen har vi skilte lag for godt! For å omskrive Shakespeare, “ Parting er slik søt sorg &" ;.

Vinden hadde forlatt Route 232 ganske tørr på et blunk. Hvis det bare hadde jobbet lignende verk på klærne mine. Det var ikke et tegn eller dam hvor som helst av det tunge regnskyll i går kveld. En liten stund siden en syklist syklet forbi meg på vei sørover. Jeg hadde ikke sett eller hørt ham komme, men for en rask "Hei!" kalt ut da han passerte. Det hele virket så rask at jeg hadde lite tid til å reagere eller svare for han var borte så fort som han kom. Jeg tror jeg hadde mistet et sted i min egen verden av tanker, igjen. Noen kilometer lenger på en motorsykkel med sidevogn passert. Rytteren vinket og en pen dame i sidecar iført mørke briller vinket og smilte. Jeg vinket og smilte tilbake til dem. Jeg elsket store motorsykler og var den stolte eier av en, for øyeblikket parkert hos meg i Tokyo. Somehow en vakker Harley med sidevogn ga en grand utseende, og med de vakre kvinner for en ledsager, verden var hans østers, antar jeg.

På veien, min følgesvenn var Nihon Kai (Japan Sea) som varmet hjertet mitt hver gang jeg så ut over det. Den majestetiske Musashi Kai, for å være presis, var nå med meg for en god strekning av Ororon Linje motorveien mellom byene Wakkanai og Otaru (rute 232). Jeg kunne se to små øyene vekk ute i horisonten. I fravær av kartet mitt, våget jeg å gjette at de to øyene var Yagishiri-To og Teuri-Å, med bare fire kilometer med vann skille dem. Begge øyene kom under kvasi-nasjonalpark myndigheter. Av de to øyene, hadde Teuri større trekk på turisme, med mer innkvartering og fasiliteter for å imøtekomme dem. Årsaken til at var de tusenvis av sjøfugl migrere til øya, med andre levende og avl der hele året. Den lomvi, eller Ororon på japansk, var kanskje den mest kjente av fugler på Teuri. Når lomvi bodd på øya i store tall, men hadde blitt redusert til bare noen få på grunn av garn fra fiskebåter. Egentlig kunne jeg også skimte formen på en ensom fisker i sin lille fiske håndverket churning ut en levende. Likevel, jeg tror ikke det var de mindre fiskebåter som var å klandre. Blekksprut fiske var viktigste i området med store fiskebåter fra de sørlige øyene brukt svært kraftige lys for å tiltrekke blekksprut. I tillegg var det ikke mye gressletter eller skog, men naturen ble sagt å være rett og slett fantastisk. Ikke akkurat en turistattraksjon, men den "minste videregående skolen i Japan" var også på Teuri Island, med ti lærere for bare seks studenter.

Jeg satt ned for å hvile eller å "ta vekten av seilet backs", som en australsk venn kan si det. Som umpteen ganger før det var i en av bussholdeplass hytter. Trafikken på veien var å plukke opp, som var støvet kastet opp av det. For en stund, også, det så ut som om solen ville bryte gjennom skyene som hadde dominert himmelen siden ankommer i Hokkaido. Svetten rant nedover ansiktet mitt og tilbake. Jeg kunne føle den tidlige fasen av solbrenthet på tuppen av mine ører og nese. En rampage gjennom innholdet i ryggsekken min produserte svart rimmed 'The North Face' gore-tex lue som jeg kjøpte i Ochanomizu distriktet Tokyo like før du kommer bort, ble Min gamle baseball cap med Guinness trykt på tvers foran byttet på sidelinjen for tiden.

For n'te gang, jeg stoppet på en bussholdeplass hytte for en kort hvile, eller å "ta vekten av seilet backs", som mine australske venner ville ha sagt det. Trafikken på veien var å plukke opp, som var støvet kastet opp av det. Støvet deigete svetten rant nedover ansiktet mitt. Også kunne jeg føle de tidlige stadiene av solbrenthet på tuppen av mine ører og nese. Dette forundret meg, for mangel på sol siden starter noen dager siden. For en stund så det ut som om solen ville bryte gjennom skyene som hadde dominert himmelen siden ankommer i Hokkaido. En rampage gjennom innholdet i ryggsekken min produserte black-rimmed 'The North Face' gore-tex lue som jeg kjøpte i Ochanomizu distriktet Tokyo like før du kommer unna. Min gamle baseball cap med Guinness skrives ut over sin foran ble byttet ut på sidelinjen for tiden.

Akkurat da jeg var ferdig med stropping min ryggsekk opp igjen, en feit fyr i slutten av sekstitallet eller syttitallet syklet forbi. Han var kledd i en lys farget grønn vest, et par falmede hvit shorts og sandaler som hadde sett bedre dager. Vesten ble rullet opp høyt over hans fete magen viser hans navlen til noen hvordan så ut. Posete shorts flakset madly om i vinden. Festes til baksiden av sin sykkel var to velbrukte saddlebags; crudely dekket med et svart plast søppel pose for å beskytte dem fra regnet. "Fighto" hans brede smilende ansikt kalt ut da han passerte. Det ville vært fint om han hadde stoppet og vekslet noen ord, eller i det minste til jeg kunne ha fått et bilde av ham.

Selv om vi ikke snakker, synet av den eldre syklisten hadde heiet meg opp for en stund. Men de glade tanker snart forsvant da jeg oppdaget at jeg hadde blitt feiltolking av mitt kart. Tidligere denne morgenen jeg forventet å ha havet med meg for store deler av dagen. Retningen Route 232 var å ta meg fortalte en annen historie. Snart en rekke straffe opp bakken og ned bakken kurver varte i mer enn ti kilometer. “ Faen det! Jeg tenkte. For selv min maps kunne ikke til å stole på. Ikke bare det, de svingete segmentene langs veien på vei lenger og lenger inn i landet, og snart ikke selv den minste glimt av Nihon Kai kunne ses. Tidligere på dagen, ble jeg virkelig begynner å føle seg hjemme på veien. Med synet og lyden av havet spille hyggelige triks på meg, jeg følte meg så bra. Selvfølgelig visste jeg også at det var bare et tidsspørsmål når havet ville være i nærheten en gang, men når? Jeg håpet at neste gang det skjedde ville det ikke være noen flere inndelinger, men som også var umulig.

Up en leder i det fjerne kunne jeg se en klynge av bygninger. Kanskje det var en by! Jeg var fortsatt ikke på vennskapelig fot med mine kart og var ikke sikker på navnet sitt hvis det var en by. Hva bygningene næret jeg var snart å finne ut, ingen tvil. En stor blå og hvit fargede veiskilt kom til syne. Da jeg kom nær jeg kunne se det store bokstaver på det: 'Romankaido Shosanbetsu'. (Roman Road). På den nedre halvdelen av skiltet kunne jeg se at en pil peker mot Shosanbetsu Spa og at Misakinoyu 2 kilometer videre langs lang rett vei. Litt lenger langs en liten skilt fortalte meg at Teshio var 52 kilometer bak meg. Et annet tegn informert drivere som den maksimale fartsgrensen for sjåførene var 50 kilometer. Det må ha vært en skole i nærheten som en gul og svart skilt rådet drivere for å være forsiktig med barn krysset. Ved siden av veien kunne jeg se noen utbyggere hardt arbeid å gjenoppbygge eller renovere et hus. Noen få skritt langs veien jeg kom til en trevarefabrikk. Begrunnelse var pent stablet med planker og stokker av tre, gammel og nylig kuttet ned, all nødvendig til byggeindustrien. “ Kanskje tre arbeiderne brukte på huset kom fra det &"; Jeg tenkte da jeg gikk egentlig ikke bry seg en eller annen måte. “ Jeg antar at det var fornuftig, på flere måter enn én, for å ha lokale håndverkere gjøre jobben &"; Igjen, jeg gjorde ikke bryr seg mye en eller annen måte

reise

1. Agence de voyage Inde Gjør din Voyage Memorable
  2. Flykte fra travle rutine å Mudumalai
  3. Spirit of Summer Fair 2012 trekker de Reisende Kensington Olympia Hoteller i London
  4. Hvor du finner en Sør-Afrika villa for ferien?
  5. Hvor gamle Egypt inspirert Pre-colombianske civilizations
  6. Taj Mahal Luxury Train Tour
  7. Populariteten av Teardrop Trailers
  8. Utvid ditt Bucket List
  9. Erfaring ødsling på en av de Budsjett Hoteller i Bangalore
  10. Et levende RACER- Hero Honda Karizma ZMR
  11. Fordeler med Cab Management System - Del 2
  12. Berømt Mughal arkitektur i India
  13. Den mangfoldige Steder med gyldne triangel turer i India
  14. Planlegg ferien: Beste måten å få en London city airport transfer
  15. Utforske og oppdage dronningen av Hills
  16. Tips om hvordan du kan nyte en budsjett-ferie i Asia
  17. Øyenvitne storhet av Queens Diamond Jubilee Festival i nærheten av Liverpool Street i London
  18. Yamaha YZF R15 Pris og Its Review
  19. Nord-India er Millionaire En til sin religion, kultur og Vennlig Hospitality
  20. En komplett Shimla Tour Guide kan være svært nyttig hvis du planlegger å besøke dette stedet på…