Irishman Walking (Stage 1 Kapittel 1) - Start

Irishman Turgåing er om min vandre langs kyst veiene i Japan gjennom en serie av sommer, vinter, vår og høst etapper. Stage 1 begynte i Cape Soya i Hokkaido i løpet av sommeren 2009, og endte i Noshiro City i Akita Prefecture syv uker senere. I sommer (2012), Stage 8 startet på Shibushi Port i Kagoshima Prefecture på den sørlige øya Kyushu, og endte i byen Fukuoka seks uker etter innstillingen av. Stage 9 er planlagt å starte fra Fukuoka City denne vinteren og vil ende på Hiroshima i januar 2013. Scenen er planlagt å vare i fem uker.

Av Michael Denis Crossey

14-19 juli 2009: På søndag den tolvte av juli 2009 Jeg gjorde en dummy kjøre til Haneda lufthavn i Tokyo. Som vanlig før jeg er i ferd med å legge ut på en tur uansett lengde, jeg har en tendens til å bli fylt med angst og frykt. Of course, inkludert dette en rask femten minutters gange til Yotsuya JR jernbanestasjonen med en rask stopp på billettautomaten. Kostnadene til Haneda var ¥ 630 yen. Da var det forbi billett barrierer og ned til plattform nummer tre. Som flaks ville ha det, hadde Sobu Linje toget for det berømte elektrisk byen, Akihabara, bare trakk på. Plattformen klokke lese halv ti skarpt. Selv på den tiden, halen slutten av formiddagen &'; s rushtiden, var det fortsatt vanskelig å få et sete

Når på Akihabara var det bare et spørsmål om å følge strømmen av menneskelige trafikken ned til plattformen. bundet for Hamamatsu stasjon. Yamanote Line og den Keihen Linje trener begge dro dit. Nok en gang toget jeg fant meg selv på var relativt opptatt med folk på vei til jobb. Heldigvis nok toget trukket inn Hamamatsu raskere enn forventet, og turen opp de konkrete skritt til monorail var ikke altfor taxing.

Endelig kom den store dagen! Tirsdag den fjortende juli var dagen jeg hadde satt for min såkalte Big Tramp begynnelsen på Cape Soya i Hokkaido. Det første som må gjøres på ankomst til flyplassen var å avlaste min tungtveiende ryggsekk ved innsjekkingsskranken. Dette ble snart ferdig. Min flybillett ble produsert, sjekket og returnerte til meg med et boarding pass som viser navnet mitt i katakana. Destinasjonen på billetten lese: «Wakkanai, Flight ANA 573, sete nummer 8 H '. Bagasjenummeret 437 713, var på en egen billett. Med billetter fast presset mot brystet mitt Jeg snudde meg og gjorde min vei mot den aktuelle porten. Frykten for at noe går galt lagt til angst og frykt følelser som jeg gjorde mitt veien til avgangshallen.

To dager tidligere flyplassen var mindre opptatt, og restaurantene var halvfull på sitt beste. Nå de tomme setene var ikke tom for lenge. Min venn Riko hadde fulgt meg til flyplassen for å se meg. Vi satte oss ned ved et bord på West Park Cafe hvor jeg bestilte et glass Yebisu øl, som kostet ¥ 480 yen. For uansett grunn, ble kafeen tilbyr en tjue prosent rabatt på øl. Riko, som avskydde selv synet av øl, bestilte en kopp kaffe i stedet. At ¥. 420 yen en cup, var det ingen penge rabatt på tilbudet, annet enn i form av en refill, som hun gjerne tok

Som ting viste seg, dummy kjøre til flyplassen to dager tidligere var ganske unødvendig, hvis ikke en sløsing med penger og tid som min venn tok det på seg til å følge meg. Snart et glass øl ble bestilt og drakk før tiden kom for meg å gjøre min vei gjennom en serie av porter og kjørehanske av kroppskontroll.

Ved avreise gate jeg ga Riko et kyss på kinnet, og takket henne for hennes hjelp. Vi vinket farvel, og jeg snudde for å gjøre min vei forbi Gate C mot der flyet, Flight 573 for Wakkanai, Hokkaido. Turen tok meg hele lengden av concourse til en annen gate, Gate 68. Til min overraskelse to ansatte møtte meg, både av dem attraktive unge damer, og tok meg til side der min ryggsekk lå uåpnet på et bord.

"Lighter, lettere, nei, nei" sa en av dem. “ Hva i all verden er var alt dette om &"; Jeg tenkte for meg selv. Klart de ikke var i stand til å snakke engelsk og min egen japansk egenskaper var rusten i beste fall. Ved første tok jeg deres ord til å bety at ryggsekken min var for tung og jeg ber ta noen ting ut av det. Dette var jeg villig til å gjøre og å stappe hva det var i min carryon bagasjen. Hele møtet skjedde så fort og uventet, og ikke hjalp den angst og frykt noen. Jeg åpnet min ryggsekk som instruert til å se hva som kan være best å bli fjernet for å løse problemet.

"Nei, nei, nei, kan ikke, kan ikke, kan ikke!", En av de unge kabin sa. Hva i all verden var problemet? Sikkert jeg hadde gjort det de ønsket? Den forvirret titt på deres vakre, unge ansikter fortalte meg en annen historie. En av de unge damene gikk frem og pekte på tre sigarettennere stikker ut av et par sokker, og på en liten gassbeholderen proppet i blant undertøyet mitt. "Abunai desu!" (Dette er ikke lov!), Sa hun. Det var da jeg innså at jeg hadde blitt bjeffer opp feil tre. Min japanske var god nok til å gjøre meg til å forstå at hun prøvde å fortelle meg at jeg ikke kunne transportere lightere eller gassbeholderen på flyet.

Et par uker tidligere jeg plukket opp noen billige lightere og en liten gassbeholderen for påfylling en liten lommelykt. Nå er det tap ville være mer enn ¥, 1000, for bryet med å erstatte dem når jeg kom i Hokkaido. Det var absolutt ingen store tap i kroner og øre, men litt av en dint i mine planer for å si det mildt. Lightere ville selvfølgelig ha vært nyttig for å tenne leirbål om kvelden etter en hard dag gange. Det virket merkelig at jeg fikk lov til å holde en av lightere, men dessverre ble bedt om å sukke et skjema godtar å sende varene til dem. Da jeg gjorde dette, kunne jeg se den nye ubrukt gassbeholderen blir kastet inn i en kasse, sammen med de to sigarettennere.

Siden trusselen om terrorangrepet var fortsatt friskt på hodet av mange, gjorde jeg ikke føler sint om det hele. Det kunne ha vært verre! I noen tilfeller harde flyplass 'pat-downs' hadde blitt et nødvendig onde i verden vi levde i. Ofte også, de hatet kroppsvisitasjon, rutinemessig undersøkt til steder der solen ikke skinner, enn si innsiden av carryon bagasjen, eller sjekket inn kofferter og ryggsekker.

Min bum ble ikke så veldig lenge plantet i setet H8 når en smilende kvinnelig kabin ledsager spurte meg om jeg ønsker å bytte plass. Kanskje hun følte min flytting ville være mer behagelig i form av plass til meg selv og til den unge damen som jeg satt ved siden av. Et raskt blikk på en halv tomme hytta fortalte meg at de fleste av passasjerene om bord syntes å foretrekke å sitte alene, så flytter jeg gjorde.

Det var ingen mat av noen form eller form på flyet. Et utvalg av brus og drikkevarer ble tilbudt fra traller presset sammen øyene av attraktive unge kabinpersonalet. Jeg avgjort på en kopp kaffe servert i en papir-cup, som bare var halvfull. En påfylling, eller rettere sagt, ble den andre halvparten tilbudt noen minutter senere. Rundt denne tiden en annen av de kabinpersonalet kom ved å tilby aviser. Dessverre avisene var alle i det japanske språket. Kanskje den unge damen kunne lese noe fra min ansiktsuttrykk da hun kom tilbake en stund senere med to aviser, The Daily Yomuiri og The Japan Times. Jeg var i ferd med å ta begge avisene, men jeg kunne lese i ansiktet hennes, som bare kunne man bli tatt. Jeg avgjort på den tiden, kanskje i gode minner fra Cesar, en filippinsk venn av meg, hadde jobbet nesten tre tiår som redaktør for The Japan Times før hans siste avgang og vende tilbake til sitt land å leve.

Hoved overskrifter i avisen den dagen (tirsdag 14 juli 2009) lese: 'setter også 30 august avstemning etter metro drubbing', 'demokratene kan sondere hemmelig CIA-programmet "," Alien "wakame" terroriserer California vann ", og sist men ikke minst, "Barn under 15 år kan gi organer. Ikke vite hva værforhold i kveld ville være like, jeg følte avisen ville i det minste gjøre et nyttig bakken ark for meg. Et par minutter før landing i Wakkanai Airport, stappet jeg avisen inn i min carryon bagasjen under setet.

I løpet av flyturen avisen lå nærmest urørt siden av uåpnet bok som jeg plukket opp på en bokhandel på Haneda. Boken, "Modern Japan", var en kort introduksjon skrevet av Christopher Goto-Jones. Det kostet ¥ ¥ 1660. Aldri en å dømme en bok av coveret, det så liksom som min kopp te. Eller noe om et emne jeg kunne få tankene mine rundt i min telt på kveldene. Dessuten boken var lett og ikke for tykk.

En viktigste jeg bestemte meg for å underholde meg selv med på den korte flyturen var å sette ned åpnings setninger på en god noen av postkortene jeg lovet å sende familien, venner og bekjente. Jeg begynte omtrent slik: “ Greetings ... Som jeg var i ferd med å gå ombord flyet til Wakkanai i Hokkaido ble jeg bedt om å fjerne noen elementer anses farlig fra min ryggsekk. Kraften i X-Ray maskin kan virkelig komme under huden din og" . &"; Også flytiden var virkelig for kort til å begynne å tenke på å gå på toalettet. Likevel, jeg forlot mitt sete og gikk til baksiden av flyet der jeg sto strekke beina mine. Det jeg satte seg på huk for å se ut fra det lille vinduet i håp om å få en god titt på værforholdene på bakken og i luften. Alt ser kjedelig og grå!

Etter den tid flyet tok bakken og takset til en stopp, den angst og frykt var alt, men borte. I ingen spesiell hast og med tid på hendene mine, fant jeg meg selv å være sist ut av flyet. I bagasjeområdet en tur gruppe pensjonister ventet tålmodig. Jeg ruslet bort til toalettet for å peke Percy på porselen (urinere), men til min forferdelse, to lange linjer begynte å danne på døren av damene og herrer. Gi det opp som en tapt sak jeg vekkes mine skritt til hvor sekkene var nå på farten. Etter fem minutter med venting og fortsatt ingen tegn til min ryggsekk, gikk jeg tilbake til herrer. Denne gangen linjene var borte og jeg hadde herrer helt for meg selv. Minst kunne man prompe uten å bli hørt!

Tilbake på bagasjen gjenvinne området mine øyne fanget halen slutten av min ryggsekk forsvinner nedover shoot og ut av syne. Et par minutter senere gjorde sin tilbakekomst. Når den er funnet og re-skulder, gjorde jeg for inngangen. “ Gud! Det føles tungt &"!; Kanskje flyet hadde myknet meg opp litt. Et øyeblikk lurte jeg på om kanskje jeg hadde for mye ting i den. “ Denne jævla ting og meg skulle bli ganske kjent på veiene i løpet av de kommende ukene &"; Som jeg har gjort min vei gjennom ankomsthallen var jeg allerede tenker på hva som trengs for å bli dumpet.

Som en godt disiplinert mye, pensjonistene samlet rundt deres gjenvunnet bagasjen avvente instruksjoner fra tour guide, som hadde ikke kommet ennå. Kanskje noen av disse alderen reisende hadde blitt stående for lenge på hva som var bra for dem, for det var noen svake stønn og noen vage mumler at jeg kunne ikke helt gjøre ut. Ja, noen snakket i hørbar hvisking, men som gode soldater, de fleste ventet i respektfull stillhet. Det var noen som chattet med øynene festet på bakken, og var ikke klar over de to attraktive kvinner i uniform tilnærming.

Når turledere ankom, holder lite flagg, alle plukket opp sine kofferter og arkivert ut forbi flyplassen dører i en lang ryddig linje. “ Så mange av dem! Sikkert to turbusser ville være venter for dem &"; Jeg tenkte for meg selv. “ Hvis bare de ville gi meg en tur til Kapp. Sikkert de skulle gå dit først &"; Selvfølgelig visste jeg at dette var umulig, og mot reglene, i dette " regelen 'ridd landet. Ingenting var gratis i Japan, selv i de beste økonomiske tider. Derfor må det ha vært irriterende å ikke ha ting gå så glatt som forventet, eller deler av det de har betalt for. Selv om været var elendig.

Klart utseendet på de to attraktive turledere og venture som ventet dem alle oppfordres deres ånd, for nå kunne jeg høre noen muntre snakk og latter. For de fleste, det var også et utbrudd av iver etter å komme seg ut av flyplassen og videre til vente trenere til å begynne sin tur i Hokkaido, som de var sannsynligvis belastet over toppen for. Snart guider og deres eldre kostnader tett bak gått gjennom glassdørene og ut i den truende himmelen. Jeg kunne også se at noen av dem hadde problemer med å holde tritt med de andre som de gikk. Kanskje på grunn av sin alder og tung last de dras bak dem, noen flyttet urolig.

I informasjonsskranken ingen snakket engelsk. "Soyamisaki iki tai desu ..." (jeg vil gå til Cape Soya. Er det en buss går det?). 'Nei!' kom det skarpe svar. "Oh dear!" Jeg tenkte for meg selv. «Hva skulle gjøres? "Du kan ta en taxi," noen foreslo. "Kostnaden til Cape Soya er bare rundt ¥ 10.000 yen". "Det er en taxi rink rett utenfor terminalen døren der borte." «Ja! Jeg kunne ta en taxi, men jeg ønsker ikke å ", svarte jeg. Jeg var forberedt på å gå om nødvendig, men jeg hadde ikke lyst til å starte min lang spasertur herfra. Starter min store spasertur fra en flyplass ikke faktor i mine planer. Det liksom ikke synes offisiell nok heller. Hvis jeg skulle begynne skikkelig, måtte jeg starte på rett sted, Cape Soya, toppen av landet. Min japanske egenskaper var god nok til å forstå det meste, inkludert kostnader, og ¥ ¥ 10000 jeg anses for å være sjokkerende høy. Allerede enveis flyreise til Wakkanai hadde satt meg tilbake nesten ¥. 30.000 yen, så for å vurdere utgifter fra nå av

Jeg så på meg, følelser av angst retur. "Gud forby! Sikkert var det en buss til Cape Soya?" Den unge damen bemanning informasjonsskranke fortalte meg at det var en buss, men jeg savnet det. "Det var den siste bussen, også, og det ville ikke være en annen en til om morgenen." Jeg følte meg å fylle opp med angst og frykt igjen. “? Oh dear, hva som skulle gjøres og " ;, jeg spurte henne. "Du kan ta bussen til Wakkanai City og deretter få en annen buss derfra ut igjen til cape", foreslo hun. Det var ingen vits i å bli sint, og rådet var det beste under omstendighetene. Jeg høflig takket den unge damen i skranken for råd, og snudde seg mot glassdøren inngang fra hvor jeg kunne se den ensomme buss for byen venter.

En busstur til byen tok ca tjue minutter på kostnadene ¥ ¥ 590, som ikke var mye av tre ganger kostnaden for en busstur i Tokyo. Biler drevet av familiemedlem og venner hadde møtt de fleste av de andre passasjerene, så bussen var nesten tom. Sitter overfor meg på bussen var den unge jenta jeg satt ved siden av på flyet, om bare for noen få minutter. I noen henseender var jeg beklager at jeg flyttet. En attraktiv, men ren ser ung jente kledd i enkle klær ikke spesielt moderne. Noe syntes å være problematisk henne, grunnene som jeg ville aldri vite. Kanskje hun var tilbake til sitt barndomshjem, et slags fristed fra noe som ikke helt fungerer for henne i Tokyo. Annet enn min fantasi kjører bort med meg, buss var som været, kjedelig og kjedelig.

Endelig sjåføren trakk opp utenfor Wakkanai Bus Terminal hvor jeg fikk av. Det var en forferdelig kamp leter bygning med et utseende som liksom manglet betydning. Jeg shouldered min ryggsekk og ledet i retning av inngangen lobbyen for å spørre om å få en buss til Cape Soya. Det var allerede tre på ettermiddagen.

Det var to busser til cape, den første klokken fire tjue med den andre drar på syv. Jeg bestemte meg for å kjøpe en billett til syv bussen, som satt et privilegium meg tilbake ¥ 1350 yen. Jenta bak disken, som ikke kunne snakke et ord engelsk hvis i det hele tatt, fortalte meg at jeg kunne ta en av bussene. Den senere bussen, følte jeg for å være bedre av de to for det tillatt meg tid til å se om byen før du drar inn i solnedgangen. De fleste japanske visste utseendet og formen på landet om ikke annet, det samme kan ikke sies om folk fra andre land. For noen som leser denne historien som aldri hadde vært utenfor en japansk restaurant i sitt eget land, var det nødvendig å gi en kort beskrivelse av Hokkaido, den nordligste av de viktigste øyene som utgjør formen på Japan.

Ligger helt i nordspissen av øya Hokkaido, satte byen Wakkanai. I motsetning til mye av Japan ble det sagt, ifølge turistbrosjyrer, som Hokkaido ble velsignet med sine egne definerte årstider. En overflod av blomster i full blomst i sommermånedene var en viktig turistattraksjon. Kråkebollen fisket i Wakkanai farvann ble antatt å være av høyeste kvalitet. Blant delikatesser turister &'; elsket til fest på krabbene byen hadde å tilby. Dette var spesielt med den hårete krabbe som ble servert rundt våren, samt kongekrabbe servert på vinteren. Wakkanai var ikke bare kjent for sin sjømat, men for sin førsteklasses biff fra Black Angus ku. Milk var en annen av områdets viktigste meieriprodukter.

Et par minutter ut fra bussterminalen og nedover veien jeg bestemte meg for å stoppe på en kafé som heter 'Gino' etter noe å spise. En tjukk dame satt bak disken. "Irasaimase &"! (Velkommen!);... Damen sa da jeg kom inn i en tjukk mann kunde satt på en krakk ved disken Det var fire bord hvert pent dekket med en blå og rosa blomstermønstret bomull duk På ​​menyen var det ulike delene av mat på tilbud:.. pizza, spaghetti, Sandwich, og "måltid", uansett hva det betydde selvfølgelig, det var salat, brus, varm drikke, og alkohol Til slutt avgjort jeg på en slags stekt ris fra avsnittet 'måltid' på menyen.

Feeling bedre nå med en etterfylling av protein inni meg, setter jeg av igjen til fots for å se om det nærliggende området. Det slo meg å legge merke til at mange av veien skilt og navneskilt over mange butikker var i både japansk og russisk. For en så liten by, så sant det kan bli klassifisert som en by, det var ganske mange hoteller og inns ligger i umiddelbar nærhet til bussterminalen. Det var ikke så mye den dystre utformingen av Wakkanai City som minnet meg om mange av de byene i Amerika som jeg passerte gjennom esel &'; s år siden. Men i likhet med de små byer (og byer), mange av gatene og veiene i Wakkanai var veldig bredt med mange av bygningen ganske langt fra hverandre. Ikke at jeg visste veldig mye om design og arkitektur, for meg det hele virket helt ute av proporsjoner i forhold til størrelsen på stedet.

De fleste om ikke alle butikkene var åpne for forretninger, selv om de så blottet for kunder. Det var en opptreden av trekk forsømmelse om butikkene. Aldri før på alle mine reiser hadde jeg sett så mange vakre, men rundown bygninger så tett sammen. “ Sikkert dette var på grunn av de økonomiske nedgangstidene som ble plager landet &"; Jeg tenkte for meg selv da jeg var på vei langs gatene forbi butikkene. Med rette eller urette, var det somberness om byens gater. De eneste levende mennesker syntes å være de som passerer gjennom det, inkludert meg selv, som for meg ikke kunne komme raskt nok. Hvis jeg bare hadde velger å forlate på tidligere buss. Men det var for sent nå da jeg så den gå forbi meg. Min buss var planlagt å forlate på syv. Ifølge tidsplanen, busstur fra Wakkanai tok rundt femtito minutter mens du gjør noen stopp underveis. Som min buss til slutt trakk og jeg fikk på det, himmelen over så kjedelig og tung med tegn til regn.

Jeg hadde liten anelse om at min tur om gatene ville ende så raskt, som var mer gjennom kjedsomhet og rastløshet enn ikke. Mens du venter utenfor bussterminalen døsighet komme over meg. Min gamle sykkel klokke som jeg båret med meg fortalte meg at det var fem år femtifem. Himmelen forble uendret, overskyet og deprimerende. På ingen måte en travel bussterminal, en god minuttene bortfalte mellom bussene som kom inn og gikk ut. Den siste timen hadde virket den lengste siden forlate Tokyo. Jeg begynte å bekymre seg om muligheten for regn, og at det ville ha vært bedre hvis jeg fikk den tidligere buss til Cape Soya. Pitching telt i et regnskyll var ikke moro. Folk som stoppet på Wakkanai vanligvis gikk den ekstra mile å besøke Cape Soya, det nordligste punktet. Noen sa en gang at Cape Soya virket mer som slutten av verden enn i slutten av Japan. Kanskje dette var på grunn av den dystre forblåste utseende det tilbys de besøkende. Siden attraksjonene av interesse i området var begrenset, var det ikke mye å gjøre eller se det. Det var lite annet å gjøre, men ta en titt på noen suvenirbutikker, eller spise på en av kafeene tett tett sammen i veikanten.

Stepping ned fra bussen kan du ikke unngå å se "Japans Northern Mest Point Monument ', som turistguide brosjyrer stolt oppgitt. Det var på høyden av turistsesongen, og det var monumentet at turistene strømmet til få sine gruppe snapshots av. Monumentet "står på nippet til breddegrad 45 grader 31 minutter." På en solrik dag, fortsatte man pakningsvedlegget "kan du se hele veien Sakhalin i Russland". Dette kan være grunnen til at mange av skiltene langs veien der det er gitt i det russiske språket. Noen tour guidebøker foreslo at på grunn av begrenset antall attraksjoner og busstjenester tilgjengelig, en tretti minutters stopp ved neset ville være tilstrekkelig nok til å ta i opplevelsen. I mitt tilfelle, blir holdt opp av voldsomt regn og sterk vind i tre dager ble strekke erfaring, og mine nerver, på flere måter enn én.

På denne første dagen av mitt oppdrag å vandre rundt i landet , via kysten veier selvfølgelig, hadde jeg håpet å se solstrålene darting under monument buene. Men den tunge himmelen hadde andre planer for meg. Ved monumentet to unge mennesker så ut over havet, akkurat da en lett duskregn begynte å falle. Dette var forløperen til fire dager med kraftig regn, noe som holdt meg fast i teltet mitt for mye av den tiden.

Så snart en kveld titt om denne berømte monumentet ble ferdig, satt jeg om å finne en passende sted å kaste mitt telt for natten. Bare tjue skritt øst for monumentet i kjølig fuktig kveld luft, slo jeg min telt på en oppdatering av gresset ved siden av en turistkartet over kysten. Heldigvis for meg, det omkringliggende området var godt opplyst og oppgaven ble oppnådd på kort tid. Teltet sto nær en ferskvannskran og et velholdt offentlig toalett. Det gjorde ikke overraske meg å se en god del av camping biler parkert i nærheten.

Mitt telt ble reist mindre enn femti meter fra sjøen, hvor jeg lå i det håp om at regnet snart ville stoppe. Likevel, vannet ut over Soya-stredet var rolig og merkelig stille. Jeg lurte på om jeg kunne ha fått et glimt av Kunashiri (eller Kunashir på russisk), Etorofu, Shikotan, og Habomai øyene hadde vært for elendig vær. De omstridte øyene hadde blitt tatt over av Sovjetunionen på slutten av andre verdenskrig. Den nåværende russiske regjeringen dukket opptatt av å holde på dem, med planer om å bygge. (I november 2010 var den russiske presidenten Dmitrij Medvedev den første russiske lederen til å besøke dem, som forårsaket noen opprør blant japansk). I dag, noen nittentusen mennesker bor på øyene, som var rik på gull, flis, for ikke å nevne å være omgitt av vann rikelig i marint liv.

For meg det hadde vært en lang dag. Mitt sinn ble fullstendig brukt og så utslitt jeg var ikke lenger i stand til å tenke klart. Jeg kunne føle angst og frykt retur, som jeg prøvde å fokusere på min store tur, forhåpentligvis i morgen. Da jeg lå i teltet mitt, en ung gutt på rundt tolv år gammel, gikk forbi. Regnet var kaldt og den unge mannen ble gjennomvåt av det, men han synes ikke å bry seg mye. Åpenbart var han på utkikk etter noe eller noen, men mitt sinn var for sliten til å bry seg hva han drev med. Da han nådde teltet mitt sa han noe til meg. Han snakket i en sterk lokal aksent, hvorav de fleste mine ører og hjernen ikke klarte å forstå i noen form eller form. Den delen om å være fra Kumamoto, og hvis jeg var en amerikaner var alt som jeg kunne forstå. "Ja!" Jeg svarte: "Jeg kommer fra Amerika, &";.. Jeg fortalte ham, noe som selvsagt ikke kunne være lengre fra sannheten Nesten like plutselig som gutten hadde slått opp, snudde han og kom seg tilbake over det våte gresset hvor han kom.

Han slo meg som en veldig høflig og veloppdragne unge karen. Dette forårsaket meg noen skyld til å fortelle ham at jeg kom fra Amerika, da var jeg ikke. Faktisk minnet han meg om min egen barndom dager med mine venner for lenge siden. Vi var aldri plaget av ting som regn eller kulde på gatene i Belfast så mange år siden. Vi lærte da at uærlighet bare etterlater en bitter smak i munnen. Likevel, fortalte jeg meg selv at hvis jeg skulle se gutten igjen jeg ville sette ham rett. Men dessverre, våre veier aldri krysses igjen.

Regnet strømmet ned fra himmelen i hele natt, og vinden hadde bokstavelig talt begynt å sparke opp damp. Under de mange våkne øyeblikk var jeg bekymret faktisk styrken i teltet mitt. Faktisk, til sidene av mitt telt svaiet fra side til side så mye at jeg var usikker på om det var vekten av mine eiendeler strødd rundt inne i det som holdt den fra å fly unna. Teltplugger hadde blitt hamret godt inn i våt jord tidligere, men halvparten av dem hadde nå blitt løst, og jeg hadde mistet tilliten til de som ble igjen. Min trofaste lille teltet aldri la meg ned før, men da igjen, det hadde aldri opplevd slike sterke vinder heller.

Ved tidlig om morgenen, da jeg ikke lenger var i stand til å drive inn i en annen verden igjen, støttet jeg meg opp på den ene albuen å tenke lyder utenfor. Det var ikke lett å avgjøre om jeg skal ut på veien, eller vente på været å endre. Regnet og vinden fortsatte å krasje inn i stoffet av mitt enmanns Dunlop telt. Hver gang en stund lyden av regn ble fortrengt av bommen av torden bortenfor horisonten. Det hadde blitt sagt at det var ingen røyk uten ild. Jeg lurte på om det samme var tilfelle med torden og lyn.

Bare sett, lyn var elektrisitet. Dette var et resultat av sterke up-and-down luftstrømmer bygge opp i de tunge cumulonimbus skyer. Her dråper vann, hagl, og iskrystaller oppfylt. Ifølge forskere dette kommer sammen forårsaket positive og negative ladninger av elektrisitet til buildup i skyene. Samtidig, positive elektriske ladninger også bygget opp på bakken nedenfor. Når de positive og negative ladninger var stor nok, de flyttet fra skyene ned til bakken, eller mellom skyene selv. En nedstrømmende negativ ladning var det vi vanligvis så i, såkalt, typisk lyn, hvor positive ladninger på bakken reiste oppover for å møte dem. Dette i sin tur førte til en rufsete nedover banen av negative ladninger til å lyse opp i en strålende lysglimt. Det var her at våre hjerner ble lurt til å tro at boltene av lyn reiste ned fra skyene, når det faktisk, lyn reiste oppover fra bakken. Så rask var alt dette at hele prosessen tok mindre enn en milliondel av et sekund.

Ifølge mange mennesker, lightening var den mest spektakulære delen av tordenvær en. Så igjen, hva hadde torden å gjøre med lyn? Svaret på dette var at lynet forårsaket torden til å skje. Ifølge en internettside jeg så på, lightening var en stor gnist, og bare én bolt kunne varme luften rundt det 30.000 grader Celsius (54.000 grader Fahrenheit). I sin tur, dette forårsaket luften for å utvide med en eksplosiv hastighet som skapte en sjokkbølge etterfulgt av en blomstrende lydbølge, bedre kjent for oss som torden. For å omskrive nettstedet, torden og lyn skjedde på omtrent samme tid, selv om du kunne se lyn før du hørt torden. Dette var fordi lyset reist mye raskere enn lyden gjorde. Som jeg antar svarte min tidligere spørsmålet, ingen røyk uten ild. På en av cuff notatet, var det en 1 983 album av en av mine favorittband, kalt Thin Lizzy Thunder og Lightening. Og ifølge Wikipedia, to av Julenissen &'; s reinsdyr, Donner og Blitzen, var Thunder og Lyn på engelsk

Så var det tidlig morgen våge over mettet gresset til offentlig toalett for å se om du gjør noe. vasking. Dette kunne ikke ha vært mer dårlig timet! Akkurat som jeg nådde inngangen toalettet en coach belastningen av eldre japanske turister hadde trukket opp og stoppet like ved. Selvfølgelig, var på toalettet på ingen måte en stor plass, med bare to toalett, inkludert en for funksjonshemmede, og fire standup arbeidsplasser for folk å peke Percy (penis) på. Snart en linje av eldre menn hadde begynt å danne.

Det var bare en vask støtter et kaldt vann fra springen. Situasjonen ble ikke ser bra ut, for jeg hadde håpet å vaske mer enn ansiktet mitt, sokker og undertøy. Selv forsøker dette mye var ganske klart problematisk. Kontinuerlige strømmer av mennesker ble nå slippe inn og ut i større antall. “ Hvor mange sofaer der ute &"; Jeg lurte. Som til hygiene, var de som vasket hendene etter å gjøre hva de kom til å gjøre få og langt mellom, for det meste igjen uten så mye som et blikk på vasken.

Det var ikke før mye senere at min ansikt; hender og private deler ble gitt en gang over med en såpe kald våt klut. Det var lite annet å gå og gjøre, men for å gjøre min vei tilbake over det våte gresset til teltet mitt. Min teltet hadde stått seg godt mot sterk vind og regn gjennom natten. Eller så jeg trodde før jeg undersøkte den nærmere. Trykket de sterke vindene hadde plassert på teltstenger var en annen sak; noen stolper var bøyd utover reparasjon. Det var nesten umulig å slå leir i slike Weatherly forhold. Det var mange eksempler i historien ble slike forhold hadde stoppet hele hærer og undergravd inkompetanse av utallige generaler.

For meg noe som var nødvendig for å riste meg ut av mørket, eller å innpode oppdrifts og positive følelser som jeg hadde i Tokyo under planlegging. Godt vær ville ikke bare dandy! I stedet hadde regnet begynt å falle igjen, og de neste par timer ble brukt i rammen av mitt telt å sette pennen på de mange postkort som jeg lovet å sende til familie, venner og collogues: "Når jeg landet på flyplassen jeg var ikke i stand til å få en buss til Cape Soya. Bussen jeg fikk tok meg til Wakkanai City i motsatt retning til Kapp. Det jeg trengte å få en annen buss for å ta meg til Cape Soya, en times kjøretur. "

Når som helst andre det kan ha vært ansett ganske kjedelig arbeid. Men dette var ingen vanlig tid, og postkort viste seg å være en god tid-filler. Det eneste som var nå klart var at min store tramp langs kysten veier ikke kom til å gå hvor som helst raskt til været bedret seg. Forhåpentligvis snart!

Den nedbøren var så tungt til tider at selv når kledd i min oversized hæren regn cape jeg fikk ganske våt. Dette var ikke bra! Når jeg hadde de tomme mage følelsene jeg alltid måtte gjøre min vei gjennom regnet til en av restaurantene over veien. “ Ja! han sa.