*** Nana og Lucys Excellent Adventure: A Story of Mindful relasjoner mellom Nana, Lucy og Nature

Etter en morgen fylt med en Easter Egg Hunt, øyeblikk av erindring knyttet til påske er dypere betydninger, og en frokost som passer for en prins og prinsessen min mann og våre barnebarn Kodiak gikk av i noen tid sammen. Våre barnebarn Lucy og jeg gikk en tur langs Greenway som boarders vårt nabolag og følger langs ved siden av en pen liten bekk. Vi bestemte oss for å gå mot skogen og deretter videre inn i trærne så langt vi kunne gå. Vi hadde ikke forventet den gamle smale sti for å bli så utvidet, men det hadde blitt omgjort til en sykkel sti! Min tanke da vi gikk var, “ Dette er Ole Brumm og Christopher Robin 100 acre skog og hellip; magisk &" ;!

Lucy kjørte foran meg i gang og knuse i gjørme pytter når det er mulig, ler mens hun gikk og andre ganger vi holdt hender mens vi gikk. Det var øyeblikk med stillhet når jeg mentalt snakket stille meditative ord som jeg gikk sammen, hedre Earth og tidsbruk med Lucy og natur. Ville blomster var i blomst og skogen var teaming med livet. Det hele føltes veldig spesielt, og fordi Lucy var ofte stille, visste jeg at hun var følelsen magien også.

Vi kom over en inchworm dingler fra et edderkoppnett så Silken det var usynlig for oss. Jeg måtte flytte hånden gjennom luften for å finne tråden og hjelpe Lucy få ormen til bakken. Når ormen var trygg, Lucy la ham klatre på en pinne, og deretter plassert ham på høyre side av veien på noen blader, og han krabbet bort. Lucy erklærte “ Vi reddet livet hans &"; Vi hadde gjort akkurat det. Vi har spart litt ormer livet.

Det var ulike størrelse padder langs hele stien, en så liten at vi nesten savnet ham. Han var litt mer enn en tomme lang og veldig søt, nesten usynlig i høst bladene fortsatt dekker bakken. Lucy oppdaget en liten, leggy grønn frosk, smaragdgrønt og kobolt blå fluer, sommerfugler og møll.

På et tidspunkt gikk vi under en naturlig bue av tykke vinstokker fylt med små klynger av hvite duftende blomster. Det var utsøkt, som noen hadde plantet det og tatt vare på det! Det så ut som et bryllup bue eller en bue som begynner gangveien opp til en hytte fjellet. Kanskje et hus en gang hadde vært der langs stien? Det var en av disse uvanlige hendelser som setter våre sinn til å lure på hvordan og hvorfor.

Vi fant et tre langs kanten av bekken som var like spektakulært å blomstrings buen. Treet var 4 eller 5 fot over bekkefar i ytterkanten av banken. Halvparten av treets rotsystem var i veggen av jorden, og den andre halvparten ble utsatt, svingete rundt og lete etter fast grunn. Rotsystemet var som noe ut av en National Geographic magazine. Vi ble begge tatt med skjønnheten av rotsystemet, hvor stort det var og hvor langt til venstre og høyre røttene løp, forestille usynlige røtter kjører under bakken bak treet.

Senere gikk vi med et gammelt tre med en stor trestamme, for stor for våre armer for å nå rundt … en fantastisk tre som hadde vært vitne til mange år av livet. Vi snakket om alder av treet og alt den hadde opplevd og tenkt på hvordan det må føles å være så gammel og at usedvanlig sterk og vakker. Lucy gjort innsiktsfulle kommentarer om andre gamle trær, veldig høye med tykk gammel rynkete bark og ett spesielt som ble deler livet med en stor oransje sopp.

På vei hjem, langs den samme veien, kom vi over en bier reir med bier myldret ut av bakken. Vi sannsynligvis forstyrret dem på vei ut, og de hadde ennå ikke avgjort ned da vi kom tilbake til dem. Vi så biene fly og lande og buzz rundt i et minutt eller to, og jeg skjønte hvis vi gikk helt til høyre på banen, vi kunne passere trygt. Walking forsiktig for ikke å forstyrre dem, og raskt for å unngå stikk, vi gjorde det!

Vannet i bekken beveget seg ganske raskt, og på steder lyden av vann som kjører over fjellet nesten hørtes ut som en foss . Vi kommenterte den musikalske lyden vannet gjort som det reiste over fjellet. Vannet beveget seg raskt, og Lucy ønsket å teste ut den nåværende. Hun kastet pinner i vannet for å se hvor fort de ville flytte med vannet. De flyttet raskt, og hun lærte at hvis pinnen var for stor, vil den synke. Hun kastet mye pinner til å se dem flyte nedover elven.

Vi har merket en “ øya &"; i bekken, stor nok til å utforske om det hadde vært en enkel måte å komme dit. Noen hadde forlatt en rusten håndsag fast i bakken, noe som var en interessant funn i midten av skogen. Men på grunn av våren regner, kunne vi se delt banen til vannet. Hoved creek strømmet til høyre rundt “ øya &"; og en mindre flyt gikk til venstre og gjenforent kanskje 20 fot fremover. Det var et spennende eventyr, der alene i skogen med ingenting, men lyden av skogen.

Vi hadde en flott tid, og vi likte å være sammen. Trærne og stream gjort ganske spektakulær og unik påske Cathedral. Vi feiret og likte lite insekter, fugler, padder og frosker som bor i nærheten bekken. Vi så ekorn kjøre om, men vi fant ikke påskeharen, uansett hvor hardt vi så

Og vi fikk se
 !;

familie

1. Fuglekikking i ditt eget Backyard
  2. Trick or Treat: Hvordan holde øynene beskyttet Halloween
  3. Kommer til Florida på ferie: topp ti tips som kan gjøre turen veldig enjoyable
  4. Lytt til din Mother
  5. Møt din familie krav med Sanity
  6. Ti Gaver til Tween Girls
  7. Gjør din babyer Livet En lykkelig One.
  8. Unik Gift Newborn
  9. En solid fremtid for hver unggutten Suffing med Hearing Loss
  10. The Role of Your Village-en Survival Guide for foreldre bor borte fra Home
  11. I Was A Child gang. ?