The Majesty av Moment

Et utdrag fra "Å være her, Modern Day Tales of Enlightenment."

I begynnelsen av september 2004 vår første dag offshore i Venezuela, Shya fanget og sluppet sin aller første hvite marlin hjelp fluestang. Foto ops florerte på dette spennende akrobatisk, dans, hoppe hendelsen.

Tidligere på dagen, ... Et utdrag fra "Å være her, Modern Day Tales of Enlightenment."

I begynnelsen av september 2004, vår første dag offshore i Venezuela, Shya fanget og sluppet sin aller første hvit marlin bruke en fluestang. Foto ops florerte på dette spennende akrobatisk, dans, hoppe hendelsen.

Tidligere på dagen, havet var rolig, rolig, rolig. Svært uvanlig for det aktuelle stedet, så vi ble fortalt. Men da vi kom inn porten på slutten av vår offshore eventyr, fant vi ut at marinaen vil være stengt neste dag. De var i påvente av orkanen Ivan (forferdelig), som ble spådd å komme nærmere Venezuela enn noen orkan noen gang har hatt.

På grunn av hvor landet ligger, store sykloner vanligvis scoot av og forlate kysten urørt. Selv om stormen som skjedde mot øst og nord for oss, det var en forventning om store dønninger rullende inn fra havet. På en tur rundt marinaen, fant vi at den generelle konsensus blant de ansatte og mannskaper fra forankrede båter var som var en kolossal overreaksjon å stenge marinaen. Sjansene var, sa de, at dette ville være en annen vakker dag.

Etter et måltid av fersk fisk og et glass vin vi pensjonert, ikke vite hva du kan forvente i morgen. Vi våknet midt på natten til lyden av regn pounding på taket, oversvømmelse av en tropisk storm.

Etter morgen regnet hadde stoppet, men når vi gikk ut av døren og ruslet til båter, kunne vi føle adrenalin. Folk var det fortsatt rocka og reeling fra traumer av desember 1999, da etter 16 dager med nonstop regn, fjellene langs 65 miles fra kysten sluppet løs. Tonnevis av gjørme, steiner og rusk hadde falt i sjøen like etter midnatt da folk flest var i seng. Det var arbeidere ved marinaen som hadde sitt hel landsby ødelagt. En ung mann angivelig hjulpet trekke 50 personer fra gjørma og ødeleggelse, redde deres liv. Hans hjem var bare én av fire bygninger som sto igjen i landsbyen sin etter raset. Så med prediksjon av ekstremvær, landsbyboerne som hadde overlevd at tragedien var på kanten.

Da vi gikk ut langs kaien vi kunne føle spenningen. Tretti millioner dollar verdt av båter ble stilt opp på marina, kinn-by-underkjeve, og mannskaper var rushing for å legge til ekstra linjer og støtfangere ... alle mann på dekk type ting.

Snart tidevannet begynte å bølge og båtene gikk "clackety-klakk" alt i en linje fra venstre til høyre som vannet stormet inn i marinaen. I det fjerne kunne vi se surge begynne å hoppe over sjøen vegg. Shya og jeg befestet oss med dobbel espresso (vi har fortsatt våre prioriteringer rett, orkan eller ikke) og da jeg hentet kameraet mitt og begynte knipser bilder av forberedelsene. Når noen av de lokale menn så meg, kamera i hånden, de foreslo vi klatre på taket av en nærliggende halvferdig bygg (konstruksjon stoppet etter raset i '99 og hadde ennå ikke gjenopptatt) hvis vi ønsket en fri, fugleperspektiv visning. Vi fulgte dem gjennom den mørke og støvete underjordisk garasje, forbi avfallsproduktene fra store båter, slo opp rekvisitter og lignende, og begynte samtykke til taket. Det var litt skummelt der oppe med halvferdige rekkverk og en åpen heissjakt.

Som vi klatret trappa, vi gikk over avtrykk av en iguana. Det hadde dødd der og ble absorbert som det forfalt, til bare en spøkelsesaktig skygge var igjen. Da vi nådde toppen, gikk vi til penthouse-vinduer, en heseblesende elleve etasjer opp. Vi kunne fortsatt føle det kontrollerte kaoset som vi har sett de under oss.

En 63-fots Garlington, en stor blå-skrog skjønnhet, motorer videre inn i marinaen og lenger fra munningen av havnen. Den plutselige hadde vært så uventet stor og hard, hadde stresset ødelagt sement cleats på kaien som det hadde blitt bundet. Nå er de trengte å finne et nytt sted å trygt fortøye båten sin. Vi betalte spesiell oppmerksomhet til at båtens sikkerhet, ikke bare for dem, men også for oss. Dette var den båten vi hadde leid og alt utstyret vårt var fortsatt om bord.

Jeg begynte å ta bilder som havet første crested demningen og senere som det gikk krasj i store massive bølger. Demningen sto tjue fot, men dønningene var tjuesju. Fjellene i spray boble skyward. Seilbåter vippet ut som leketøy. Vi kunne se modige sjeler klamrer seg til master med armer og ben, forsøker å ri stormen. Snart vinden kom opp, sende seil surre og flagg whipping. Og så, da bølgene nådde en topp og det verste hadde gått. Overraskende, var det ingen regn. Alt var snart stille.

Neste morgen, fant vi ut at tre personer på ytre marina døde den dagen. Sultne bølger hadde slukt havna og båter og menn. Fem surfere som tåpelig hadde forsøkt å ri veggene av vann også hadde omkommet, men vår båt hadde forvitret stormen uten så mye som en skramme. Senere, da vi syklet forbi ødeleggelse og ut i havet, fant jeg meg selv å tenke på de tapte sjeler.

Jeg tviler på at de våknet opp om morgenen og visste at det ville bli deres siste dag på jorden. De sannsynligvis hadde planer for neste dag og i helgen videre og for deres liv. Jeg fant meg selv si stille bønn for ofrene og de sørgende familiene til de menn. Det var en av de tilfeller der jeg hadde en direkte opplevelse av forgjengelighet av ting. En hvor jeg var takknemlig for innfall av skjebne som forlot oss to trygt å leve en annen dag. Det var fortsatt tid for våre liv for å fortsette å utfolde seg.

Shya og jeg hadde blitt børstet av vingetippene av naturens raseri, en enkelt fjær touch som forlot oss skjelvende. Det var en påminnelse om den dyrebare og skjørheten i livet, og også av majestet øyeblikket

opplysning

6. R2 PSI Continuum of Mind & Soul
  7. The Power of Doubt
  8. *** Affirmations å hjelpe deg å utvikle Gud Purity
  9. ARCHANGEL Azrael Også kjent som Azrael, Izrail, Ishmael, "Angel of Death '»
  10. *** Hva er Root Races ?
  11. Ascension & Leaving The Food Matrix
  12. Intervju med Leslie Harrington av Barbara Jones
  13. Alt du trenger å gjøre er ingenting - A Radical perspektiv på Healing & Spiritual Path