Woodpecker Kom til Besøk

De fleste sannsynligvis don &';! T snakke med dyr! Eller gjør de det? Jeg antar en vendepunkt fra virkeligheten er når dyrene begynner å snakke til folket. Wasn &'; t som noe tatt bort av Spirit lenge siden på grunn av mans mangel på respekt for dyrene? De fleste Spirit læren si det. Kanskje det er noe å være begavet tilbake på noen punkt. Jeg don &'; t vet

I don &';! T vet mye, og jo lenger jeg går på denne jord synes det, jo mindre jeg egentlig vet. Det er en form for progresjon i stue som fører en til å anta at hvert funn i livet er et bidrag til en bredere kunnskap om alt som er. Som disse funnene fortsetter man innser at kunnskapen bare skaper flere spørsmål. Visdom, det virker, er erkjennelsen av at vi virkelig don &'; t vet mye om noe. I språket av Algonquin folk dibwewin, [di Bway seier - betyr sannhet] er det vi søker. En person må finne en helhetlig forståelse av alt som er om noen enkelt del. Å vite alt som er betyr å forstå alt fra begynnelsen til slutten av en bestemt gjenstand for hånden. Et tre begynner fra sin første eksistens gjennom alle sine generasjoner til sin nåværende tilværelse og framover. Tar i alle de tre omfatter sin vekst, dens vesen og dens deler.

Alt! Selv de beste innsats av forskere har ikke oppnådd det fullstendigheten av sannheten om et tre eller noe annet, for den saks skyld. Hver oppdagelse gir mer for å bli oppdaget. For meg er det skjønnheten av å vite at det er alltid mer å vite at er visdom og belønningen.

En dag for noen år tilbake var jeg jobber i parken. Det var en vakker midtuken dag i august. Ikke mange mennesker hadde kommet til å gå den dagen. Midt i uken er en god tid til å besøke Mona [Monadnock Mountain] fordi folk flest jobber og så fjellet er stille. Det er Mona &'; s favoritt tid i løpet av sommeren, fordi hun ikke er beheftet med så mange folk vandre opp og ned hennes veier.

Den dagen jeg jobbet i butikken siden det var bare noen få rangers på vakt. Ikke min favoritt jobb, men en som har sine fordeler hvis man ønsker å slappe av. Kjedsomhet ble vinne meg siden ingen kunder hadde vært i for et par timer, og jeg gikk ut foran butikken for å sitte på en picnic bord og ta i varmen fra sola Alt på denne dagen virket bra, og jeg gjorde mitt beste for ikke å fokusere på de sakene som skjer i hodet mitt. Det er vanskelig noen ganger å ikke få avviklet i våre egne små problemer og mister fokus på virkeligheten rundt oss. For meg likevel!

Mens jeg satt der og så inn i skogen rundt meg en fugl fløy over hodet mitt og opp i en bjørk noen fot fra bordet der jeg satt. Det rørte nesten hodet mitt da han fløy over og var større enn en kråke. Som han gled opp til treet jeg kunne se hvite pilene på sine svarte vinger. Jøss, en Palliated Woodpecker! Du skjønner &'; t se mange Palliated Hakkespetter. De skjønner &'; t kommer rundt folk veldig ofte og er vanligvis ganske tilbaketrukne. Jeg kan høre dem i skogen når jeg fottur. Deres tapping på trærne er karakteristiske. Selv når jeg hører dem jeg kan sjelden finne ut hvor de er.

Det var han, ikke tretti meters avstand. Han holdt til siden av treet med sine Talon klør godt festet og så på meg. Jeg så, venter på ham til å vende seg til sitt arbeid og trykk på treet for maten han hadde kommet for. Han gjorde &'; t begynne sitt arbeid selv. Han holdt bare der og ser bort på meg.

Jeg tenkte på hakkespett. Han er en av mine hjelpe eller totem dyr. Jeg husket den gangen jeg var på reise med min Native bror, Nish Nung. Nish Nung og jeg reiste og bodde sammen i flere år som jeg var å lære måter og lære av mine indianar brødre og søstre.

En gang vi var på reise gjennom Colorado og stoppet for å besøke mine to døtre som bor der. Under besøke min eldste datter, Kathy, spurte om Nish Nung og jeg ville ta henne, hennes to barn og søster, Meagan camping i fjellet. Det var sent i sesongen, men været hadde vært gunstig det året og fortsatt god for camping. Nish Nung og jeg tok dem til Golden Gate State Park i foten åsene ovenfor gylne Colorado for en natt campingtur. På den tiden Nish Nung og jeg hadde vært på veien for litt over en måned besøke folk på bestillinger over hele landet.

Vi tok to biler og alt vårt utstyr og gikk opp for å slå leir på Golden Gate State Park. Ingen var der og parken var tom. Ikke engang en ranger rundt, men campingplassen portene var åpne, så vi gikk inn for å sette opp leir. For noen grunn Nish Nung var i en gretten stemning da vi kom dit. Jeg don &'; t vite om han bare gjorde &'; t ønsker å leir eller om noe annet var på hans sinn, men jeg var å gi ham noen plass

Etter satte jeg opp teltet mitt Jeg så over og la merke Nish Nung sitter. i en stol med sitt telt bag sitter ved siden av ham. Jeg spurte ham om han hadde tenkt å sette opp teltet sitt. Hans svar var: “ Jeg vil at du skal sette den opp der borte &" ;. Jeg så på ham litt morsomt og sa at han kunne sette den opp selv. Irritert han svarte, “ Du er mine skabewis, [ska bay wis - betyr helper] og jeg ber deg om å sette den opp.

Vi gjør mye av healing seremoni når vi reiser, og i at jeg er hans skabewis. Jeg så på ham og sa at jeg er hans skabewis i det arbeidet vi gjør, men jeg er ikke hans slave og hvis han ønsket sitt telt satt opp at han måtte gjøre det selv. Som brakte ut uglies i Nish Nung. Han fortalte meg at som hans skabewis jeg skal hjelpe ham i noe han vil at jeg skal gjøre. Han sa at jeg burde være mer respekt for hans ånd energier og se ut om hva jeg sier.

Før jeg kunne svare på hans tirade noe skjedde. I det øyeblikket en hakkespett fløy ut av et furutre og begynte å fly rundt Nish Nung &'; s hodet drar i håret hans mens han fløy. Nish Nung startet jammer hendene over hodet prøver å treffe på hakkespett og roping språk jeg vant &'; t gidder å gjenta.

Synet av dette var helt hysterisk, og det var alt jeg kunne gjøre for å holde fra ler.

Så hakkespett fløy tilbake til furu og landet på siden av treet omtrent åtte fot over bakken. Nish Nung løp etter hakkespett og nådde så høyt som han kunne mens han prøver å hente den hakkespett, men kunne bare komme innen inches. Han prøvde i ca tretti sekunder på å nå at hakkespetten før han skjønte hva han gjorde. Da han trakk seg fra treet han så på meg. Jeg så tilbake og sa; Jeg har Spirit makt også.

Piercing øyne så tilbake på meg som han sa, “ du bør være forsiktig med hvem du velger å være dine hjelpere &"; Nish Nung deretter slått og plukket opp sitt telt. Han fant et flott sted for den rett bak teltet mitt.

Det var min introduksjon til hakkespett som min hjelper. Som jeg tenkte på at jeg så opp på Palliated og han var fortsatt der og så på meg.

jeg plutselig kjente at jeg var i en samtale med Palliated. Jeg følte at han hadde lyttet til historien om hakkespett og Nish Nung jeg hadde tenkt på en stund før

Så Palliated begynte å snakke, “ Jeg har sendt mange av stammen min å være rundt deg i det siste! &";

Jeg vet det, svarte jeg. Jeg har sett dem. Hver gang de kommer rundt jeg vet at jeg kommer til å ha noen kommunikasjon med én Elder eller annen

“. Ja, du har sett dem, men du betaler ikke oppmerksomhet. Tror du virkelig at alt vi gjør for deg er å beskytte deg mot Elders som kritiserer? Se på hvem vi er! Se hva vi gjør og lære. Søke sannheten &";!

“ Du må holde fokus på hva du skal gjøre! Du aksepterte dette arbeidet! I det siste er det du snakker de snakker, men du er ikke å gå på tur. Enhver distraksjon synes å være for mye for deg å motstå. Du gjør ting fordi andre forventer at du vil. Det er ikke slik, og det er derfor du er plaget akkurat nå &";.

“ Jeg har fortalt dere dette før, men du var ikke lytter deretter enten &";.

Fortalte meg disse tingene før? Hva mener du? Vi har ikke snakket før. Jeg satt der og så på ham og da, så jeg husket. Alle mine slektninger! Han er virkelig her og snakker til meg. Jeg husket!

Det var lenge siden, tilbake på nittitallet. Barna mine var unge da, og vi var camping i Alleghany State Park. Alt mitt fokus var på besøk fra en indisk som ble veilede oss på denne reisen. Når huske at turen jeg bare tenkte på den virkningen at mannen hadde i å endre livet mitt. Jeg gjorde &'; t vet noe om Totems eller mye om Native liv eller om naturen rundt meg på den tiden. Jeg bare slags tok disse tingene, det lille jeg visste, for gitt.

En dag etter at den indiske forlatt vår leir vi var avslappende. Barna lekte med andre barn i leiren ved siden av oss. Jeg satt ved bålet bare chilling og tenker på de vakre fjellene som vi var i. Fra øyekroken så jeg noe stort fall ut av furu ved veien ved siden av leiren vår. Det ble Palliated! Han falt fra treet til basen og begynte å tappe ved roten.

Barna også så ham og gikk over til å se nærmere på denne flotte fuglen. Han holdt peke som de trakk nærmere. Snart flere barn og deres foreldre kom over. Alle holdt samles nærmere og nærmere, men Palliated enset dem. Han bare fortsatte å peke bort på roten av det treet. Det må ha vært tjue eller flere personer som står der ikke mer enn to føtter fra at fugl og hele veien rundt ham. Palliated bare fortsatte å banke. Da han var ferdig han fløy rett opp ut av den sirkelen som om folk var ikke engang der.

Jeg ikke hadde &'; t husket i det hele tatt før dette øyeblikket snakker med Palliated

Jeg gjorde &';. t vet du prøvde å si noe til meg da, sa jeg. Jeg ser hva du forteller meg nå. Være fokusert på min sti og bestemmes. Det spiller ingen rolle hva andre gjør rundt meg. Jeg har mitt arbeid

Palliated så på meg og sa: “. Walk the walk &"!; han deretter falt og fløy over hodet mitt og tilbake inn i skogen

inspirasjon

16. *** STORE KOSTNADER til å tolerere de små ting: lærdom fra en LIGHT FIXTURE
  17. Sympati inspirerende gaver bringe håp og Encouragement
  18. FRIHET, Er vi virkelig gratis å tenke og handle av oss selv
  19. "Jeg drøm med en Passion of Turning hat Into Love"