Klatring Skottlands høyeste topp for Charity

Det er en veldedig organisasjon nær til mitt hjerte derav jeg løst det var på tide jeg gjorde noe for å samle inn penger på deres vegne. Jeg logger inn på deres internettside og legge merke til at de har mange utfordringer, en som ser ut til å være perfekt for meg er Ben Nevis Challenge. Etter en liten tanke jeg melde, og et par dager senere litt mer informasjon kommer, inkludert en coaching plan og tips for å skaffe penger.

Ukene går fort og min trening og sponsing kommer godt overens, når datoen kommer jeg reiser opp til Glasgow (vår samling sted). Vi krysser gjennom storslått landskap, å ha en kort pause på Loch Lomond, til slutt får vi inn og blir tilbudt en periode for å slappe av før en briefing diskusjon.

På sesjon blir vi kjent med de guider som har tenkt å følge oss opp på fjellet, de klaraktivitetslisten for neste dag, banen vi &'; ll være å ta opp " The Ben &'; etter som vi gjør et kit sjekk. Grunnleggende ting å være fjellstøvler, et utvalg av klær, gang bukser og vanntett utstyr.

Vi går neste for å spise middag der jeg blir kjent med laget enda mer, vi bestemmer oss på en tidlig kveld og gå til sengs ved 22:00 – vi er nødt til å stå opp tidlig om morgenen

Lyse og tidlig neste morgen og ". The Ben &'; samtaler, pakket jeg min kit i går kveld, men gjør en avsluttende eksamen som I &'; ve got alt. Jeg samler maten hytta har gitt og med sommerfugler i magen fatt i til minibuss. Det er alle slags følelser innad i gruppen som vi er drevet par kilometer til vår innstilling-off plass. Hodet mountain-guiden gir oss en kort peptalk og av vi går, er fortsatt i utgangspunktet den gruppen som én, men til slutt delte vi oss i noen typer, raske, langsomme og en i mellom.

Jeg får i sammen med de siste åren, jeg kunne egge meg til å ta opp med den midterste laget, men jeg &'; ve bundet med de tregeste folk og guide, er hun flink til å holde oss på rett spor uten å være sjefete. Når vi begynner å klatre høyere det føles mye kulere, jeg er glad jeg tok masse lag. Det virker som en lang tur nå og folk fortsette å spørre hvor mye mer å gå, guidens svar forblir vage likevel vi holder det gående, den raske gruppen er nå på vei ned igjen, og anspore oss på med sine oppmuntrende ord.

Til syvende og sist vi nærmer oss toppen, kanskje så godt som jeg &'; ve kjøre noen flere lag (mens jeg plassere min siste på jeg observere en gentleman i shorts og t-skjorte, galskap!) etter som vi er på toppmøtet. Dessverre skydekket er lavt og så vi ikke kan se (den påståtte!) Fantastiske naturen, dette doesn &'; t dis-ånd oss ​​men som vi &'; ve gjort det! Vi tar de obligatoriske bilder og kontakt eller tekst familie med nyhetene. Etter en rekke øyeblikk det er på tide å gå ned igjen, oppfordres med en avslappende dusj, en lokal pub måltid, et par glass øl og en avslappet søvn.

Alas en av partiet faller og vrir ankelen hennes, mange av oss ønsker å forbli gå med henne, men guide radioer videre for en ytterligere guide til Rendezvous med oss ​​lenger ned ruten og oppfordrer oss til å vike. Raskt nok vi kommer til bunnen igjen med arrangørene å ta bilder på målstreken. Jeg er veldig stolt over at jeg &';. Har gjort det, til tross for hard slog og såre lemmer jeg har tenkt å være tilbake en annen dag

Sørg for at du er skikkelig forberedt for eventyret tur ved å besøke My Outdoor Store. Den fremste walking og fotturer utendørs utstyr butikken

vandre

6. Distrikt hytte Lake - ting å gjøre Scrambling i Lake District - Jack Rake
  7. Hater trening? Jeg fant noe du Love
  8. Råd med hensyn til å velge Walking Boots
  9. Til Bee eller ikke Bee!
  10. Gå i Miami
  11. Gang å se dyreliv - hvordan du kan oppleve flora og fauna som du nyte countryside
  12. Få en bedre trening med tredemølle Incline Sessions
  13. Hvordan den sveitsiske Sett et viktig element på din Camping Gear Checklist.
  14. Hvorfor mennesker lider av liktorn på Feet
  15. Hvordan ta vare på gang boots
  16. Effektiv trening på en tredemølle - holde kjedsomhet i Bay
  17. Riktig Fitness Walking Teknikk & Form
  18. Hva er Fallen Arches?
  19. Plukke ut Kikkert Spot Birds Mens Walking
  20. Night Time Safety for rullestolbrukere: Hvordan du kan være tryggere på Night