Irishman Walking (Stage 3 Kapittel 3)

Irishman Turgåing er om min vandre langs kyst veiene i Japan gjennom en serie av sommer, vinter, vår og høst etapper. Stage 1 begynte i Cape Soya i Hokkaido i løpet av sommeren 2009, og endte i Noshiro City i Akita Prefecture syv uker senere. I fjor sommer (2012), Stage 8 startet på Shibushi Port i Kagoshima Prefecture på den sørlige øya Kyushu, og endte i byen Fukuoka seks uker senere. Stage 9 startet på Fukuoka og endte i Hiroshima bys på øya Honshu. Scenen varte i tre uker. Stage 10 er planlagt å starte fra Hiroshima denne kommende våren og vil ende i byen Okayama i slutten av mars 2013. Scenen er planlagt å vare i to uker

26 mars 2010:. Regnet hadde på siste stoppet da jeg trakk meg fra en urolig søvn. Min lommeur lese 8-15, noe som overrasket meg. I den kalde våte natten jeg lengtet etter regnet til å stoppe, og for om morgenen for å komme raskt, slik som å treffe veien ekstra tidlig før det falt igjen. For været og meg var det som en katt og mus lek. Selv når regnet stoppet, pakking unna det våte camping utstyr var ingen lek. Av erfaring visste jeg at det ikke ville være før en time da jeg kom opp igjen på veien. Når jeg endelig skulder den våte ryggsekk med sine like gjennomvåt innholdet, en lett forfjamset av snøflak begynte å falle. Den unge mannen som arbeider på hytta og som ga meg en liten flaske skyld (ris vin), fortalte meg at det var en 50-50 sjanse for snø og regn i dag. News of the rain ikke overraske meg, men snøen gjorde.

Selvfølgelig var jeg alltid glad for uansett nyheter på været jeg fikk, fortsatt jeg liksom ikke vil tro den unge mannen. Eller rettere sagt, jeg håpet at han tok feil. Mye av værmeldinger jeg hadde fått hittil hadde vært galt, så foranderlig var det. Snøen gjorde ikke bry meg mye som det bare prellet av. Det var en kald og nådeløs regnskyll som virkelig litt inn i meg når den gjorde høsten. Regn var attentatmannen av alle tramps! På grunn av været, nå begynte jeg å stille spørsmål ved min dumhet på besøk denne golde sted i det hele tatt. Når regnet gjorde la opp til tider, mitt sinn også ville endre seg, og alt ville virke så veldig annerledes. I tilfelle av Sado, det var egentlig en veldig fruktbar og produktiv øya, selv om jeg bare jeg bare følte meg så elendig på å være ute i dårlig vær.

Befolkningen i Sado ble anslått til å være rundt 65 000, som var litt av en dukkert fra 1950 da det var litt over 25.000. Dette var ikke bare med Sado, men lignende trender var vanlig i andre avsidesliggende steder i Japan. Helt siden andre verdenskrig de yngre generasjoner funnet arbeid lettere å finne i urbane områder. Som 1. oktober 2008, ifølge Wikipedia, 36,3% av øya befolkningen var over 65 år gammel, og var en større forhold enn landsgjennomsnittet, og nå enda mindre befolket enn det var i det attende og nittende århundre. Med ingen universiteter eller sysselsetting på Sado det var lite å holde de unge fra å forlate når den tid kom. Jordbruk og fiske var viktigste inntektskilder, men selv dette var ikke nok til å lokke de unge til å forbli. Fiskeindustrien var i hovedsak basert på Ryotsu og Aikawa.

Bortsett form hyppige ferger, transportforbindelser mellom øya og fastlandet kom i en enorm økonomisk pris. Kyokushin Airways, som opererte flyvninger mellom Sado og Niigata Flyplasser, opphørt drift i slutten av 2008. Foreløpig New Japan Aviation opererte tre til fire propellfly daglig til Sado Airport. Selv om turisme toppet seg i begynnelsen av 1990-tallet med godt over en million besøkende hvert år, sank dette tallet over tid. Rundt midten av 2000-tallet har antall besøkende til Sado var rundt 650 000 hvert år. Med en rik historie av templer og historiske ruiner og avslappet, for ikke å nevne øyene landlig atmosfære og lokal fersk mat, var Sado et viktig turistmål i Niigata Prefecture. For de mer eventyrlystne besøkende, var det diverse andre utendørsaktiviteter for å gjøre mest mulig ut av, liker, dykking, fotturer og klatring, etc.

Tidligere i min tramp den smale veien avviklet sidene av en liten isolert fjellet. Et par biler gått i motsatt retning, kanskje på vei til Ryotsu Port. Hvor ellers? For en gangs skyld på Sato jeg ikke bry meg selv å se på bilisten &'; s ansikter. Jeg hadde sett nok stygge lange ansikter hele veien ned kystveier langs fastlandet for å vare meg livet ut. Snart en stor stein fanget mitt øye, og jeg stoppet for å ta et bilde. Faded av elementene gjennom tiden, kunne jeg bare ta ut noen flytende kanji script på forsiden av det. Det så ut som et haiku dikt eller noe av at naturen. Selvfølgelig, jeg hadde ingen anelse om hva bleknet skriftlig ment, eller hvorfor steinen var der, heller ikke jeg ser ut til å bry seg.

Utover rock jeg sto å se på den kraftige Nihon Kai (Japan Sea) kræsje inn i den fjellrike kystlinjen langt under. For en liten stund synet og lyden av rullende hav minnet meg om mine reiser rundt mitt eget land. Men i motsetning til at sommeren i Norge for lenge siden, nå lett snø prydet fjellsidene. Også her ble et bilde knakk! Videre langs veien som jeg trasket gjennom en av de mange små trehus plassert byer og landsbyer, en varebil stoppet. Sjåføren, en eldre kar ropte til meg fra det åpne vinduet hvis jeg ønsket et løft. "Nei! Jeg går! Takk det samme" sa jeg, med min vanlige lat smil.

En time videre langs jeg gikk inn i en nedlagt hytte på en forlatt wreckers verftet. Lang overgrodd med ugress og busker, gården lå i nærheten av veiene, som var bra. Jeg visste at jeg ikke var så langt fra byen Seki, og føler ikke på noen hast med å hakk opp noen store avstander, så det hadde vært en sen start på øya. “! Mmm &"; Hytta vil være et godt tørt sted å få ned noen av mine tanker til min bærbare før de gikk ut fra hodet mitt alle sammen, tenkte jeg. Min inntreden i stedet kunne ikke ha vært bedre timet. Allerede snøen hadde forsiktig falt for mye av min tramp! Nå, lenge etter at han forlot den pensjonerte franske språklærer, det var mitt regnskap værforholdene hadde blitt oppgradert til en mini snøstorm.

Hytta målt ca en og en halv meter med to meter, eller om lag tre tatami matter. Selvfølgelig, det var ingen slik luksus som en tatami matte, men for sin lille størrelse hytta støttet to store vinduer, som tilbys en god lys under en kjedelig himmel. Tredør trengs for å bli verdsatt åpen for ugress og torne som hadde vokst rundt bunnen. På den positive siden, kan overvekst har lagt til varmen ved å blokkere ut noen utkast kommer inn. Likevel, det hjalp ikke meg noen prøver å prise den jævla ting åpent. Men en gang inne det var utrolig varmt, men veldig støvete.

Hus breaking hatt en rekke tolkninger, som, trene en valp eller hund, tamme eller ville, for å leve i huset, og urinere og avføring i et angitt område. En slags pottetrening for spedbarn! Men kriminalitet av innbrudd, også kalt innbrudd, noe som medførte innbrudd en eiendom ulovlig ville bli ansett som en forbrytelse omtrent hvor som helst og når som helst. Kort sagt, det var en ulovlig innreise inn i en bygning med den hensikt å begå en straffbar handling av noe slag, for eksempel skade eller stjele noe. Min intensjon var bare å søke ly og hvile fra elendig vær, og blottet ugress og busker, snudde den dør ut til å være ulåst. Likevel, hvis det japanske politiet skulle dukke opp akkurat da, som var det de var gode på, jeg ville helt sikkert ha blitt kjørte avsted i en politibil til noen fjerne politistasjonen for avhør. Som i alle land, inn i en forlatt bygning ble ansett innbrudd i Japan. Uten å prøve å gjøre en unnskyldning, ta sjanser var alle en del av å være på veien.

En solid trevegg sokkel ble løst like nedenfor den største av de to vinduene. På toppen av hyllen og over gulvet lå de tørkede restene av hundrevis av fluer, edderkopper, og alle slags andre insekter utover min begrensede kunnskap til navnet. Kun for de hundrevis av år mellom oss, ville jeg ha sverget at Basho-sama var ser over skuldrene mine. "Det var en haug av døde bier, sommerfugler og andre insekter, at den virkelige fargen på bakken var knapt merkbar.» (Matsuo Basho (1644 til 1694) /Oversatt av Nobuyuki Yuasa). Heldigvis vinduet ble lett gled opp, og med et par gode Deeps slag, ble insekter førte til hvile på snøen under.

Matsuo Chūemon Munefusa ble født i Ueno, i Iga-provinsen, i dagens Mei Prefecture . Han vokste til å bli den mest kjente, om ikke den største haiku poet av Edo perioden. Han var så kjent for sine arbeider og undervisning på sine reiser rundt om i landet, som i stor grad påvirket hans skrifter, folk kjente ham kjærlig som Basho-sama. “! Mmm &"; Et øyeblikk lurte jeg på hvordan både våre liv var. Som meg selv, hadde Basho-sama gjort mye av sin levende som lærer, og til en viss grad jeg også hadde gitt avkall på sosiale og urbane livet å vandre veiene. I sin tid hadde Basho-sama reist over store deler av landet på foten, som var den eneste virkelige måten for en ydmyk mann som ham. Han hadde vandret “ langt inn i det nordlige villmarken for å få inspirasjon til sitt forfatterskap. Diktene hans ble påvirket av hans førstehånds erfaring av verden rundt seg, ofte innkapsle følelsen av en scene i noen få enkle elementer &"; (Wikipedia)

«.! Mmm &"; Jeg har også lurt på hvordan min egen gallivanting om landet påvirket min egen skriving. Fra det åpne vinduet kunne jeg se et par er ødelagt biler og varebiler, alle rustne og delvis skjult med over vokst gress, ugress og torne. Av en van satt en plastbøtte. Med noe annet enn det tørre støvete gulvet dekket i død insekter å sitte ned på, gikk jeg tilbake utenfor i snøen for å hente bin. Med hytta nå så komfortabelt som jeg kunne gjøre det, for å frigjøre meg fra det ustabile været utenfor, satt jeg meg ned på bin å skrive. Skotter opp fra notatene mine, etter tretti minutter eller så, kunne jeg se at snøen nå teppebelagte bakken. Det fortsatte å falle forsiktig igjen. "Kanskje det var på tide å dra på tur igjen nå som snøen hadde latt seg noe" sa jeg til meg selv som jeg fikk til mine føtter.

Før de kommer til Seki Town jeg måtte trampe gjennom ikke så lenge Tsubamine Tunnel, alle 222.6 meter av den. Det var akkurat den rette typen lengde så langt tunneler gikk, for kort til å bli lei i .Nettopp før munningen av tunnelen sto en ren og komfortabel ute busstopp hytta. En solid og lang benk som var plassert ved bakveggen så så innbydende. Men det gjorde jeg ikke stoppe, men trasket forbi. “ Mmm! Det var hvordan hell gikk &"; Jeg tenkte for meg selv. "Hvis jeg bare hadde noen midler for å vite at den jævla bussholdeplass hytta var det &";. Hvor mye mer behagelig det ville ha vært å ly i en stund, for å få min trafikanter notater ned på papiret uten å tiltrekke seg uønsket oppmerksomhet Kanskje. selv å koke litt vann på også, for en hyggelig varm kopp te eller kaffe ville ha gjort akkurat dandy. Små ubrukelige funn og tanker sånn fortalte meg hvor usikkert lage planer for fremtiden egentlig var. Dessverre, og noe til min vrede En god del av de bussholdeplass hytter ned langs kysten veier var ikke bare få og langt fra hverandre, men i deplorably forferdelige forhold, stinkende, fuktig og skitne. Mange hadde blitt brukt til andre stygge formål også, enn bare å vente på for bussen å komme.

Underveis jeg stoppet på en lokal postkontoret for å spørre om det kan være noe i form av en restaurant for å plukke opp noe som kan bidra til å holde meg fra å sulte? " Nei! Ikke i denne byen! "En av arbeiderne bak disken svarte. Kanskje han så noe i ansiktet mitt, som fortalte ham at døden var nært forestående." I den neste byen, Ishigi, har du sikkert ville finne noe åpent. "Han sa også . som Ishigi Town var bare fem kilometer unna jeg hadde kommet til uvillig ordene, og ',. bare "og" bare "Det var ikke noe bare, eller bare når det kom til tramping langs kysten veier til hvor det var at jeg var på vei , time etter time, dag etter dag “.! Mmm &";. Fem kilometer betydde en time, tenkte jeg da jeg takket mannen og dro tilbake ut på veien

I likhet med postfunksjonær hadde fortalt meg, Jeg fant en restaurant, to i faktum. Den ene var en ramin eller nudler sted, og den andre var en japansk inn som spesialiserte seg på fiskeretter, men ikke utelukkende. Det eneste problemet jeg kunne gjøre ut om restauranter som jeg nærmet seg, var at de ble stengt Min lommeur lese en trettifem "shite &"..!; Jeg mumlet etter pusten, da jeg kikket gjennom et vindu. Unwashed boller, tallerkener, etc., på bordene fortalte meg at lunsjtid publikum hadde forlatt en liten stund tidligere. Den åpne for forretninger gardin kalt " Noren &'; på japansk, som normalt hang over inngangene for å indikere " åpen for business &'; var ikke der.

Når jeg først kom til Japan for mange år siden jeg pleide å tenke at denne tradisjonelle japanske stoff gardin var en god idé, og ganske attraktivt. Og de var ikke ille som suvenirer å bringe tilbake til Vesten heller. En Noren var ikke bare hengt ved inngangen til butikker og restauranter for å vise at de var åpne, men også kunne henges mellom rom som skillevegger, eller til å dekorere vegger og vinduer. Vanligvis en Noren var rektangulær form, men ikke som en regel. Dessuten hadde de en eller flere vertikale slisser kuttet nederst til øverst. Selvfølgelig spaltene lov lettere overskytende til den plassen det hang fra. Noren, som tradisjonelt ble brukt på butikker og restauranter hadde andre bruksområder, for eksempel, å blokkere ut sol, vind og støv. Trykt på dem i kanji eller hiragana for å vise hva slags etablering, eller mat eller element solgt der.

I stedet for å snu på veien igjen, jeg gled døren åpen for å prøve lykken. Lysene ble alle slått av! Det var ikke en eneste å bli sett hvor som helst. Selv etter en rekke forsøk på lufting lungene mine i alle retninger inkludert i taket i håp min stemme kan bli hørt av noen ovenpå, det var nytteløst. “! Faen &"; Ikke vite hvor jeg følte meg mest, raseri eller sult og dårlig. Selvfølgelig, jeg trengte drivstoff for veien. Heldigvis for meg, en liten lokal butikk var åpen et par bygninger unna, men i motsetning til på nærbutikker, var det ingen varm mat. Det gjorde ikke saken. Noe ville gjøre. Jeg kom unna med to pakker med brød, ett lodd med harpiks. En pakke skivet ost, tre små bokser med tunfisk, en pakke med sjokolade kjeks, en liten kar med margarin, og for en ekstra godbit, en liten pudding. Pudding var fortært sekunder etter at han forlot butikken, med resten trygt festet på utsiden av sekken. Den lommeur lese fire o &'; klokke, så jeg snudde og gjorde min måte på veien igjen

Når på veien snøen begynte å falle med velbehag.. Snøen prellet av i det øyeblikket den treffer meg. Minst klærne mine ikke blir fuktige, mens den falt eller varte. Opp fremover jeg kunne se en annen tunnel. Da jeg nærmet seg det var jeg i stand til å se at det var en av disse massivt lange buggers, som de som er ødelagt nervene da jeg tråkket ned langs kysten veiene i Hokkaido. Likevel, det var ikke fullt så lenge monstrene jeg opplevde i Hokkaido. Det tunnelene gikk videre og videre og videre, ofte for mer enn 3.000 meter. Nå fra metall navneskilt ved inngangen jeg kunne se at dette gikk for 1,910 meter, som var lang nok. For lenge!

Hvis været hadde vært mer gunstig jeg absolutt ville ha forsøkt den lille forlatte veien bort til høyre, som tunnelen ble bygget i 1992 for å erstatte. Selvfølgelig, øya Sado var ikke å bli sammenlignet med Hokkaido. Begge øyene behandlet vakre kyst og innland flekker sikkert. Likevel, en øy på størrelse med Sado å ha så mye av sin kystlinje tatt bort i navnet på fremdrift, en massiv tunnel, var utilgivelig å si det mildt. Galskap! Kraften i naturen er en ting, men når hånden til mannen fra på en fantastisk kystlinje, ved å bygge fabrikker og industrianlegg, som jeg kunne sees her og der fra var jeg sto, var en synd.

tramping forbi slike stygge steder strødd langs en god strekning av kysten, spesielt i utkanten av de større byområdene, virkelig tok betydningen bort fra min misjon. Jeg sterkt mente at enhver infrastrukturell fremgang hindret folk fra å fullt ut oppleve og nyte naturen langs store strekninger av kysten ikke å være videre en høy. Det kan ikke være noen begrunnelse for en liten og vakker øy som Sado å ha slike massive tunnelene sprengt inn i det hele tatt. Tramping i tunneler av mammut andel på Hokkaido ble ikke svaret på fallende steiner, skred, eller hva kysten problemer eksisterte på Sado.

Det føltes godt å stikke innom på en av de bedre tatt vare på bussholdeplass hytter slik som å gjøre en fin varm kopp te og en noen smørbrød, laget av en av bokser med tunfisk som jeg hadde forsynt seg om på ryggen min for lenge. Uansett hva slags triks på magen eller tankene tunfisk smørbrød utført, den nyervervede protein bidratt til å holde meg fra å tenke om restauranter, og mer på veien og naturen, som var bra.

Det var litt etter seks o &'; klokke da jeg fant et rimelig sted å slå leir på. Et par meter fra Route 45 sto en forlatt gammel trebygning. Det så ut som det hadde vært en fabrikk av noe slag i bedre dager langt borte. Det virket merkelig måten den gamle bygningen ble stående, når store furutrær hadde lenge blitt formet av veldig sterke vinder som regelmessig blåste inn fra havet. Også de tre planker og bærebjelker brøt lett i hendene mine. Veden var tydelig råtnet til kjernen, så jeg måtte være forsiktig med hvordan jeg gikk. Kanskje det var like rart at jeg velger å camp rett foran bygningen under hengende tak. Min sliten sjel tenkte at i tilfelle av regn i natt taket ville gi noen ly. Det var ikke noe mer plagsom enn å måtte brette opp våt camping utstyr når morgenen kom. Som jeg sa tidligere, å være på veien var alt om å ta sjanser.

Ser på meg at jeg var i stand til å finne en rekke falne planker som kan brukes for ekstra isolasjon fra fuktig betonggulv. Som gulvplanker, plasserte jeg plankene så godt sammen som jeg kunne. Her teltet ble deretter reist! Av erfaring, noen form for isolasjon menes forskjellen mellom sov tungt og en natt med uro. For meg, var en god søvn så viktig som mat og vann. Spesielt på kalde og sultne om kvelden når det var ingen mat å få, og lite annet å gjøre enn å sove. Når en god søvn kom, kunne selv lyden av rullende hav, eller tunge lastebiler susende forbi i natt ikke vekke meg.

Lyden av min gamle venn havet aldri plaget meg uansett, og det var ingen bedre selskap jeg kunne ønske meg når jeg stampet i timevis. Kveldene kan være en ensom tid hvis jeg ikke var forsiktig. Enten havet var en venn eller en fiende, avhengig mye på hvordan jeg jobbet med situasjonen. De stedene jeg valgte å slå leir spilles ofte en del om tilstanden i mitt sinn ene eller det andre. Sette opp leiren var noe å nytes når alt gikk bra, eller forårsaket mye frustrasjon hvis ting ikke ble gjennomført på riktig måte, for eksempel sånn gang i fjor sommer da jeg slo leir ved siden av en maurtue ved en feiltakelse.

Når min trofaste gamle teltet ble reist på tre base over den fuktige betonggulv, arbeidet mitt var fortsatt langt fra ferdig. Selv de gangene jeg slo leir på mer gunstige steder, var det alltid viktig å hamre de telt pinnene dypt ned i bakken slik at man godt feste støtte strenger, av frykt for en vind sparker opp i de tidlige timer. Da var det ikke mulig å bruke telt pinnene, som på betongen der teltet sto nå, å finne et alternativt sted å fikse strenger å holde teltet nede var ikke lett. Strengene var ikke lenge nok til å nå det som så ut som et godt sted å fikse dem gå. Når jeg klarte å feste strengene til det så ut som et bra sted, veden smuldret bort under press. Den råtten tre syntes å være alt om stedet. Til slutt var det ingenting for meg å gjøre, men å stole på et par steiner og vekt av kroppen og camping utstyret mitt. Alt som jeg kunne håpe på var at vinden ikke blåse opp i natt.

Som på veien kan virke ganske rutine, som ikke var bra. Når teltet var sikker, den neste oppgaven var å varme opp litt vann å helle over en såpeglatt opp flanell å vaske kroppen min med de beste jeg kald. Selvfølgelig, dette var langt fra å være så grundig som en seng bad en syk person kan få i et sykehus, men det var godt nok. For da kunne jeg føle forskjellen mellom følelsen skitne og svett, å ikke føle seg skitten og svett. Med vaske slags ut av veien, så den neste tingen å gjøre var å lage middag for hva det var. På denne kvelden vil være i form av en kopp varm te, og et par av ost ruller, ingenting ekstravagante. Til dessert, ville den lille krukke av skyld at den unge mannen hadde gitt meg på hytta i går, sammen med onigeri (ris baller) har å gjøre. “! Mmm &"; Det kan også hjelpe meg til å sove mer jevnt, jeg trodde jeg var søkte etter den i ryggsekken!

Det var enda en sake og øl bryggere på Sado, den Hokusetsu Brewing Co., Ltd Ifølge krav, sake fra dette selskapet var skuespilleren Robert DeNiro &'; s favoritt, som uanstendig betalt et besøk til Sado Island (og til bryggere) for noen år siden. Fra mitt eget ståsted, jeg absolutt hatet synet og lukten av skyld, og at andre skyet concoction, shochu. Den første og siste gang skyld noensinne har gått mine lepper var på et kort besøk til byen Kobe. Det var like etter nyttår og ca to uker før den store Hanshin Jordskjelvet i January1995. DeNero var veldig god denne jobben, og en av mine favoritter, likevel kunne jeg ikke hjelpe lurer på om han bitched om ting i løpet av å lage filmer, som jeg gjorde om alle slags ting på veiene?

27. mars, 2010: Den månen og stjernene fortsatte å styre mot himmelen. Og under denne tindrende himmel jeg sto i den kjølige morgenluften skjelvende hender med de arbeidsledige (penis). Jeg hadde nettopp ferdig med å riste av de siste dråpene når lyden av et horn borte i det fjerne dyttet meg våken riktig. "Hva i all verden var det for?" Jeg lurte. Det var ikke et horn hørtes fra et skip; snarere et sted fra dypt inne i det indre av øya. "Sikkert det var for tidlig for fabrikkarbeidere til å starte arbeidet?" Det var en stund igjen før solen steg. Kanskje lyden av horn kunngjorde i slutten av et nattskift et sted? "Uansett hva det dreide seg om, følte jeg at det var på tide å slå leir og få min egen rumpe i gir. I morgen himmelen for en gangs skyld var klar av skyer. Bra!

På veien følte luften mot ansiktet mitt kjøligere enn i de tidlige timer, som jeg syntes var merkelig. Så nesten uanmeldt en lett snø begynte å blåse i over havet og så ut til å spre seg i alle retninger når det rørte land. Ikke den beste av hilsener å starte i morgen i. Når det er sagt, klarte ikke snøen for å hindre min fremgang og innen et par timer, eller ti kilometer senere, stoppet det hele sammen. Vinden var en annen historie, og holdt seg gjennom dagen, men det var bra at det var ingen regn. Regnet virkelig gjort en forskjell for alt! Oftere enn ikke jeg ville opp leir og dra på tur uten å bry seg å koke vann til te eller kaffe, eller til og med tror å rasle opp noe å spise hvis himmelen så truende. Så igjen, selv om det beste av dagene jeg sjelden hatt noe nærende å nyte. Hvis jeg hadde noe i ryggsekken min det var aldri nok til å løse sult ping, utover et utvalg av nøtter, tørket frukt, og vitaminpiller.

Det var liten forskjell mellom å spise en magre utvalg til frokost og ingenting i det hele tatt, ville for sult være der. På de dagene da jeg startet ut uten å spise frokost ville det ikke være lenge før de følelser av sult kom ringer big time. Der på i, mye av tiden på veien mitt sinn ville være opptatt med alle typer mat, og hva jeg ville spise når sjansen tillatt. Det var også rart hvordan tanker om mat bidratt til å ta meg bort fra muskelsmerter for en spell. For som den trafikken som passerte meg å få til noen sted i en hast, maten var drivstoffet i tanken min, og med ut det fremgang var aldri lett. Så som bensin til bilen på veiene, maten var et must for ernæring, kalorier og energi.

Derfor var det ikke som om jeg kunne få kroppen vant til å ikke spise. Tross alt, ville en bil til slutt ruller til en stopp når drivstoffet løp ut. Som bilen uten gass eller drivstoff fra fett i kroppen, ville en sulten tramper ikke komme veldig langt. Gjorde ikke Napoleon Bonaparte si noe sånt som: " en hær marsjer på sin mage &' ;. Veldig sant! Men for å bruke et annet ordtak: " Veien til en mann &'; s hjerte var gjennom hans mage &' ;. Det jeg visste var dette, bør mitt hjerte eller sinn ikke være på mat, men på veien og på min misjon.

jeg egentlig aldri helt forstått hvorfor jeg ikke ta eller få tiden til å forberede noe næringsrik før du treffer veien i morgen. I likhet med trafikk, jeg ønsket å skynde på hver lille måte som jeg kunne. Selvfølgelig, det var morgen når jeg hadde prøvd å avmatning og forberede noe å spise, men det like mange når jeg ikke gjorde. Ikke bra! Selv om jeg ikke alltid var klar over det, på tom mage kroppen min fungerte godt nok, siden kilometer falt bort på etter den andre. Det var slags tankene over hele kroppen, ved at jeg ønsket å tro at noen sted snart ville dukke opp hvor jeg kunne slutte å spise. På foten som jeg var, en stor feil! Jeg leste et sted at å gå på tom mage kan bli sett på som en fettforbrennende fordel. Men på videre lesning jeg lært at det ikke var egnet for alle, men bare for de som hadde problemer med å miste vekt. Klart jeg ikke passer inn i denne stykke forskning, siden fedme var ikke et problem i det hele tatt.

Da jeg var endelig i stand til å få mat i meg et sted langs veien, hvor raskt alt endret igjen til det bedre. Tanker og belastning av timer på veien uten mat snart forsvant som om de ikke hadde vært der. Da kunne jeg nesten føle rytmen av hjertet mitt som om det var noen i morgen og blod og oksygen racing gjennom meg for den nylig funnet energi i meg. Mitt sinn følte ro og puste glatt som jeg gikk langs min vei. Uten mat av noe slag, virket ting akkurat motsatt, Ikke bare vil jeg snart bli sliten, men også alt rundt meg gikk nesten ubemerket. Når jeg så tilbake på noen av de sultne ganger, var jeg heldig jeg ikke blackout eller ble svimmel. For trafikken på veiene, jeg trengte å være i tiptop stand. Etter at jeg fikk litt mat til meg tanker om mat ville bli erstattet med nye tanker, og mitt hjerte vil være igjen i harmoni med min misjon.

Langs veien jeg stoppet på en bussholdeplass hytte i byen Himezu. Hytta hadde en større gulvplass enn de fleste av hyttene jeg stoppet på eller passerte på min misjon så langt. Det var lange benker av tre vegger som du kom i den glidende glassdør, foran, til høyre og til venstre. Dessverre, benkene var altfor smal til å strekke ut på, eller å tilby mye, om noen, komfort. Likevel, det var et sted hvor jeg kunne sitte og vente på litt vann for å koke bort fra de delene av den kalde Sado vind sparker opp utenfor.

Jeg hadde ikke gått langt fra byen Himezu når et kraftig regnskyll begynte å falle. I løpet av bare fem minutter klærne mine var blitt mettet. Snart stroppene på ryggsekken min, den ekstra vekten forårsaket av regn, litt inn i skuldrene mine. Å gå fra å være knusktørr å bli bokstavelig talt mettet på så kort tid gjort det vanskelig å holde en positiv tankegang. Men det var ikke slutten på det, for snart regnet hadde slått til sludd. Det fortsatte å falle på denne måten i ytterligere ti minutter. Slike forhold har gjort livet på veien virkelig hardt, og de neste par kilometer viste seg tungt på både kropp og sinn. Det var en skam siden jeg ville ha likt å bruke litt tid på Himezu å nyte panoramautsikten. Himezu var omtrent tyve kilometer nord for Sawata hvor jeg var på vei. Himezu var også en populær fiskeplass, ikke at jeg brydde seg mye for å fiske, og heller ikke for å spise dem.

Etter hvert været begynte å endre seg igjen, eller ned gradert til bare duskregn som så ut som det ville nål meg for resten av dagen. Akkurat som regnet hadde plutselig begynt, været endret igjen til det bedre, da solen gjorde en gjesteopptreden fra out of nowhere. For en tid de varme strålene fra solen traff meg firkantet i ansiktet, og de kalde våte klærne ikke lenger plaget meg. Mitt hjerte hadde åpnet opp og imot det som et tapt barn tilbake fra krigene. Det var en god følelse!

I byen Aikawa jeg svingte til venstre ved et stort politistasjonen og fortsatte langs veien for en kort stund. Ved å snu et veiskilt fortalte meg at jeg var på vei i riktig retning for Central Aikawa, som fikk meg til å føle bra, også. "Mmm! Sikkert som betydde et sted å få noe å spise?" Jeg trodde og håpet på en slags forsikring. Positiv tenking var viktig, og det hjalp maten smaker bedre når du fikk den. Jeg liksom visste at det ikke ville være lenge før jeg fant en restaurant. Solen hadde ikke bare tørket mine mud-sprutet klær, men også de negative følelser som nølte i meg for mye av formiddagen.

Det var ikke veldig mye videre langs veien da en bygning noen skritt videre på fanget øyet mitt. “! Mmm &"; Jeg lurte. Noe det ikke ser ut som en spise-plass. Minst var det ingen tell hale tegn som fortalte meg eter måte. Det var ingen gardin, eller 'Noren' hengende utenfor for å indikere hva slags restaurant det var, eller om det var åpent for business. Skiltet om døren ble skrevet på katakana og lese, og '; Barafuruka &' ;. Ved nærmere undersøkelse kunne jeg se at det var faktisk hva mine sultne øyne var ute etter. Det tok meg ikke lang tid å kaste av sekken og kaste regntøy, som jeg igjen i et hjørne i gangen.

Restauranten var ganske opptatt da jeg kom inn, men en tabell var å være hadde . Etter en rask titt på menyen jeg bestilte yakiniku teshoku. For noen extern var jeg ganske konservativ når det kom til mat. For meg var det tilrådelig å spise fanden Jeg visste heller enn djevelen jeg ikke visste. Når det er sagt, min far var enda verre når det kom til restauranten, og har alltid hatt mørbrad stake, som han likte godt utført, med chips og et glass øl.

En flaske øl ble bestilt, også, og jeg ikke lenger brydde seg om det å være en Asahi "Dry". Det hadde ikke vært lett å finne steder å spise på på Sado Island. Faktisk, av mine fire dager på veiene ned gjennom Niigata Prefecture og deretter landing på Sado, dette var den første restauranten jeg var i stand til å finne åpne. Dette overrasket meg litt siden Sado var den sjette største øya i Japan, med en god del trafikk på veiene. Så igjen, finne steder å spise på fastlandet var til tider ikke så lett å finne heller.

Å være på veien som jeg var, det liksom ikke spilte noen rolle hva jeg spiste, så lenge jeg spiste noe. For det var meningsløst å fortsette med min misjon hvis jeg ikke kunne holde kroppen min fulgte med ernæring og kalorier det dårlig trengs. Det føltes bra! Spennende! “! Mmm &"; “! Faen det &"; “ Ja!

tankekontroll

1. Berike livet ditt ved hjelp av Conscious Disiplin Techniques
  2. Har en vanskelig tid bor edru ?? Kanskje det er ikke du - kanskje det er hjernen chemistry.
  3. Behovet for attention
  4. Dyp hjernestimulering - Din løsning på alle Affliction Imaginable
  5. Forvandle livet ditt med yoga og meditasjon!
  6. Hvordan Yoga med på å styre Stress
  7. Husk det du leser med ease
  8. Tips for å holde seg våken All Night
  9. Sprekk Stress før det Sprekker You
  10. Holde seg frisk og Fit.
  11. Hvordan Krefter Din Mind
  12. Hvordan musikk påvirker brain
  13. Topp ti Beliefs å la gå for Big Results
  14. Kan Cry Make You Feel Better
  15. Hvordan Endre Thoughts
  16. Hva Fears Har du om vekttap?
  17. Kan du være å leve med en narcissist?
  18. Hvilke tanker er å holde deg fra å miste vekt?